Közlekedés

Aluljárót, új vasúti megállót és körforgalmat is kap Kecskés

Aluljárót, új vasúti megállót és körforgalmat is kap Kecskés

2022. november 15., kedd
Aluljárót, új vasúti megállót és körforgalmat is kap Kecskés

Még az október 7-i előterjesztések között szerepelt, hogy átalakítják a Szeged-Rendező pályaudvar és Kiskunfélegyháza közötti vasúti átjárót, mi több, új megállóhelyet is elhelyeznek.

Az azóta elfogadott előterjesztés szerint a város ,,Településszerkezeti Tervének és Építési Szabályzatának" módosítására azért kellett sort keríteni, mert a ,,MÁV szűk keresztmetszet kiváltás kapcsán a Kiskunfélegyháza - Szeged-Rendező vasúti vonalszakasz kivitelezéséhez szükséges engedélyezési-, tendertervek és tenderdokumentáció elkészítése" elnevezésű projekt ezt megkövetelte.

Magyarra fordítva: a MÁV egy jövőbeli projektjének kivitelezéséhez kellett igazítani a város építési szabályzatát.

Noha vélhetően a MÁV nem mostanában fogja a hivatalos terveket bemutatni, a rendeletmódosítás miatt így is eléggé sok dolog kiderül:

  • A tervezetből kiderül, hogy egy új aluljáró épül a vasútvonal alatt, ,,2x1 forgalmi sávos út és egyvágányú villamos átvezetésére alkalmas keresztmetszeti kialakítással".
  • Emiatt megszűnne egy kapubejáró a főút déli oldalán, az északi oldalán pedig szervízút épülne egy felhagyott kerékpárút helyén.
  • A tervezetben kiemelik, hogy mivel ,,új vágány építése várható", ezért felülvizsgálják a Czibula utcától keletre lévő terület funkcióját, ami - a rendelet szerint - véderdő.
  • A lakóingatlanokat a főút déli részén lehetne szervízúton megközelíteni.

A legérdekesebb pontja a tervezetnek azonban az, hogy ,,az új Kecskés megállóhely peronjainak gyalogos megközelítése az aluljáróból felvezető lépcsőn lehetséges."

Vagyis a tervek szerint nem csupán a vasúti átjáró újul meg, de egy új elővárosi megállót is kaphat a vasúti közlekedés.

A rendeletben az is szerepel, hogy a tervezet szerint a peronok a főút déli oldalára kerülnének át, mivel a kiskundorozsmai vasútállomás vágányhálózatát is átépíteni tervezik. A vasúti átjáró maga kerékpárral is megközelíthető lenne, sőt, P+R parkolót is kapna.

Az említett vágányhálózat átalakításának szerves része lehet, hogy Szeged-Rendező állomás térségében a fővonalat kétvágányúvá alakítják át. A kiskundorozsmai állomást ráadásul a MÁV tervei szerint meg is hosszabbítanák, mivel a ,,VII. csonka vágány" megépítése is cél.

Ezzel együtt, szintén az említett főút közelében - a Horgosi út és a Tompai kapu út kereszteződésében - körforgalmat alakítana ki az önkormányzat.

A kecskéstelepi aluljáró tervezete egyáltalán nem újkeletű ötlet: a szentmihályi kakasfőző rendezvényen Mihálffy Béla országgyűlési képviselő és Nógrádi Tibor egy kezdeményezést indítottak, melynek célja, hogy a Szabadkai úti vasúti átjáró helyett aluljáró épüljön, így elkerülve a hosszas sorompó előtti várakozást és torlódásokat. A platform szerint, melyet ennek fényében alapítottak meg, ezt legkésőbb 2030-ra megvalósítanák. 

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.