Az országos baleseti intézet felmérésében tavaly márciustól októberig gyűjtötte, hányan érkeztek a sürgősségire kerék, roller és e-roller baleset miatt. Az eredmény igén meglepő.
Lapunk is sokat foglalkozott korábban a Szegedre betelepült Lime rollerekkel, egyebek mellett a szegedieket is megkérdeztük róla. Azt is megírtuk, hogy a KRESZ-ben is szabályozták az elektromos rollereket.
Egyelőre azonban mondhatni kaotikus állapotok állnak fent, ezt pedig az országos baleseti intézet felmérése is jól tükrözi: Bodzay Tamás orvosigazgató szerint a vizsgálat bő féléve alatt mintegy 1553-an szenvedtek kétkerekű járműves balesetet. A legtöbb sérült (1115) kerékpározott, 296-an e-rollereztek és 142-en mechanikus rollert hajtottak.
Ennél is szomorúbb arány, hogy az elektromos rollerrel közlekedők 27 százaléka vezetett ittasan.
Technológiai és Ipari Minisztérium a Népszava kérdésére azt felelte: „a közúti közlekedésben irányadó Bécsi Egyezmény sem ad egyértelmű iránymutatást” arról, hogy milyen változtatásokat kell eszközölni a rolleresekre vonatkozóan, így egyelőre a típusoktól függően a kerékpáros és a segédmotoros kerékpáros szabályok vonatkoznak a rollerekre.
(via Népszava)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.