Jó pár cikkünk született az elektromos rollerek témájában, amióta Szegeden is elérhető a Lime közösségi rollerbérlő szolgáltatása, legutóbb pedig videóriport formájában kérdeztük meg az emberek véleményét a villanyrollerekről. Megosztóan vélekednek az emberek róla, azonban azt kijelenthetjük: mindenki szerint logikus lépés lenne, ha a KRESZ kitérne az említett járművek használatára is. A Világgazdaságban megjelent tegnapi cikk állítja: közel lehet, hogy megvalósuljon a szabályozás.
Nem más, mint az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos, Révész Máriusz kezdeményezésére akár már a hónap végén tisztázó egyeztetés indulhat, amibe a rendőrséget, az Innovációs és Technológiai Minisztériumot valamint a Belügyminisztériumot vonnák be - tudta meg a Világgazdaság. Mivel az elektromos rollerekre nem tér ki a hatályos KRESZ, ezért rengeteg félreértés született már a rendőrség és a felhasználók között, illetve arról sem feledkezhetünk meg, hogy a felelőtlen felhasználók nem csupán saját, te mások tesi épségét is veszélyeztetik.
Amikor a rendőrök ellenőrzés alá vonnak egy elektromos rollerezőt, úgy tekintenek rá jelen esetben, mintha járműve egy segédmotoros kerékpár lenne - tehát azokat a szabályokat kellene követnie a felhasználónak, amelyeket a segédmotorosoknak is. A Világgazdaság azt írja, tudnak olyan esetről, amelyben valakinek bevonták a jogosítványát, amíg eljárás folyt ellene egy elektromos rollerhasználat közben elkövetett szabálysértés miatt - ez azonban azért mondható szürreálisnak, mert a KRESZ egyelőre nem ismeri ennek a járműnek a fogalmát. Utóbbiért a rendőrség nem is vezet statisztikát az e-rollerezők ellen indult eljárásokról, a rájuk kiszabott büntetésekről, így nehéz lenne megmondani, hány eset volt eddig.
Az elektromos rollert a hatályos szabályozás alapján, külön eltérő rendelkezés hiányában csak segédmotoros kerékpárnak lehet megfeleltetni, így az azzal való közúti közlekedés során a segédmotorkerékpárok közlekedésére vonatkozó szabályok az irányadók
-nyilatkozta az Országos Rendőr-Főkapitányság (ORFK) kommunikációs szolgálata a Világgazdaság megkeresésére.
Révész Máriusz szerint inkább közelítenek a villanyrollerek az elektromos rásegítésű kerékpárokhoz, amelyek 25 km/h sebességig kerékpárnak minősülnek - egy EU szabvány szerint pedig az e-rollerek nem léphetik túl ezt a határt. Ha ebbe az irányba billenne a dialógus, ami a kormánybiztos szerint a helyes út lenne, akkor jogosítvány biztos nem fog kelleni az elektromos rollerek használatához. Az általuk benyújtott javaslat az uniós gyakorlatot szorgalmazza, mégpedig, hogy kerékpárnak tekintsék a szóban forgó közlekedési eszközöket.
via Világgazdaság
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.