Huszonöt hazai projekttel bővült a magyarországi útfejlesztések listája. A beruházások közt van a Debrecen–Békéscsaba–Szeged útvonal is – ez derült ki Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár bejelentéséből. Összesen 835,8 kilométernyi új út tervezése van folyamatban vagy kezdődött el. A Világgazdaság információi szerint a legtöbb útszakasz, mintegy 792 kilométer, kétszer kétsávos lesz, továbbá 15,7 kilométernyi út kétszer egysávos, míg 90,9 kilométernyi szakasz kétszer három sávból áll majd.
A leghosszabb új út a Szeged és Debrecen közötti, kétszer két sávos, 160 kilométeres szakasz lenne, amelynek előkészítése 2018-ban indult, és amely jól példázza azt a szándékot, hogy Magyarország nagyvárosai között olyan közúti összeköttetéseket kell teremteni, amelyek szükségtelenné teszik a fővároson keresztüli, illetve a sok mellékúton át történő haladást.
A kétszer kétsávos, 160 kilométeres szakasz első része,a vásárhelyi elkerülő 2018-ban már elkészült. A most bejelentett beruházás által a 47-es számú főút teljes egészében négysávossá válik. Azonban a korábbi tervektől eltérően Békés megyében nem Mezőberény, hanem Okány felé veszi az irányt, majd onnan Komádi és a határ felé halad tovább.
Kapcsolódó cikkünk:
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.