Szabó Bálint, a Mindenki Szegedért Mozgalom vezetője szerint alapvetően nem is lenne szükséges felújítani a Csillag teret, a kis utcákba terelt forgalom pedig sok bosszúságot okoz a helyieknek. – A Csillag teret az elmúlt 20 évben többször felújították, még a környéken lakók sem értik, hogy miért volt szükség egy újabb komolyabb beruházásra. A módosított útvonalon közlekedő trolik helyett célszerűbb lett volna olyan pótlóbuszokat forgalomba állítani, amelyek elférnek, ehelyett pont a nyár közepén tarvágását végeznek azokon a fákon, amelyek ilyenkor élnek igazán – fogalmazott Szabó.
A Fecske utcai fák a forgalomterelés miatt vesztették el lombkoronájukat (Fotó: Sándor Judit)Az önkormányzati képviselő szerint rendkívül ellentmondásos, hogy a Zöld város program keretein belül szűk kis utcákba vezetnek be olyan méretű forgalmat, amit nem bírnak el. – Hétfő reggel megtapasztaltuk, hogy élesebb helyzetben milyen a forgalom. Több csomópontba is forgalomirányító rendőröket kellett kivezényelni, mert akkora volt a tumultus. A Felső Tisza-part és az Etelka sor sarkán volt a legnagyobb fennakadás – osztotta meg tapasztalatait. Szabó Bálint úgy véli, hogy Zöld város programnál figyelembe kellene venni, hogy az építkezések ne okozzanak elviselhetetlen zaj- és környezetszennyezést. Megemlítette, hogy a városrészben élők véleménye szerint a Felső Tisza-part és az Etelka sor kereszteződésében kellett volna körforgalmat kialakítani, nem pedig az alapvetően szép és gondozott Csillag teret felújítani.
Nem új keletű dolog, hogy a Zöld város program keretein belül fákat ritkítanak.
Tavaly februárban beszámoltunk arról,
hogy Belső-Tarjánban több mint kétszáz fát kivágtak azért, hogy parkolóhelyet létesítsenek a helyükön.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.