– A zöldtanácsnok úr rémisztő ötletei kapcsán először mindig ugyanaz jut eszembe: éretlen zöld vagy sötétzöld ez az ember?
Minden, Szegeden rugalmasan közlekedni vágyó polgár rémálma a Tisza-part valamilyen okból (árvíz, építési tevékenység, rendezvény) történő lezárása. Erre tessék: ezt most szándékosan szeretnénk megtenni.
Polgármester úr! A „tanácsnok” szó, gondolom a tanácsadó szinonímája, de semmiképp sem jelenti azt, hogy minden tanácsot meg kell fogadni. Vannak rossz tanácsadók és rossz tanácsok – fogalmazott Facebook-posztjában a fideszes képviselő.
Halkó a bejegyzésében hangsúlyozta, hogy a rakpart összeköti a körút két belváros felőli végpontját, Alsóvárost és Felsővárost, ráadásul a tápéiak és a tarjániak ezen keresztül jutnak el az egyetemi városrészbe, vagy éppen a klinikákhoz.
A képviselő felhívta arra a figyelmet, hogy a Felső Tisza-parton hamarosan elkészül az új sportuszoda és az új kézilabdacsarnok is, amelyek hétvégente tömegrendezvényeknek adnak majd otthont, ezért szintén nem lenne szerencsés, ha ezek megközelítéséhez az emberek jóformán csak a Csillag tér irányából jövő egysávos, szűk utat használhatnák. Kiemelte, hogy a Klinikákhoz hétvégente gyakrabban mennek a látogatók és szükség esetén a rakparton száguld végig a mentő. Megemlítette, hogy a kisebb volumenű rakpartlezárások, futóversenyek is komoly fennakadásokat okoznak a város közlekedésében.
Halkó kiemelte, mivel az önkormányzat hétvégente állandó rendezvényeket akar tartani a rakparton, így a lezárás kezdete péntekre, a feloldása pedig hétfőre eshet.
Megjegyezte, hogy ehhez még hozzájönnek a tervezett lezáráson kívüli rendezvények, például szeptember első hétvégéjén a halfesztivál. Rámutatott, hogy a Tisza Európa legnagyobb vízingadozású folyója.
Problémaként említette, hogy a Tisza-part közelében ugyanúgy nincs kulturáltan használható illemhely és szociális kiszolgáló helyiség, mint ahogy a Széchenyi téren sem volt.
Kiemelte, hogy a rakparton nincs árnyék, nincsenek padok, és a lezárás következtében nem lesz parkoló sem. A szabadtérire busszal érkező látogatók járművei itt parkolnak, az előadások utáni zökkenőmentes kiürítés fontos útvonala a rakpart. – Egyetlen dologban tudnak gondolkodni, amikor a szegedi emberek javát kívánják szolgálni: eszem-iszom, dínomdánom. Ezt persze minél sűrűbben, minél gyakrabban fogjuk, tömjük be az emberek száját, itassuk őket, persze méregdrágán, horror árakon, hiszen így tudják a vendéglátósok kifizetni a városnak az üzleti hasznot gusztustalan bérleti díjak képében – fogalmazott Halkó.
Kitért arra is, hogy a taxisok forgalmát is jelentősen korlátozza a hétvégi lezárás, mert az úszóműveken szórakozók nagy számban használják oda-vissza ezt a közlekedési formát.
Tapasztalata szerint a tiszai szórakozóhelyek tulajdonosai a forgalomkiesés miatt aggódnak. Halkó szerint a Móravárosi körút–Kálvária sugárút sarkán lévő – a világ utcája projektként elhíresült – valaha egybefüggő, nagy, közművesített, könnyen megközelíthető terület alkalmas lett volna ilyen többfunkciós agórának, de a városvezetés engedte felaprózni a területet. A fideszes önkormányzati képviselő arra kéri a városvezetést, hogy kérjék ki a szegediek véleményét a rakpart nyári hétvégékre vonatkozó lezárásáról.
– Ne csak a villamos színéről szavaztassanak, amely legfeljebb vizuális környezetszennyezést okoz (meg úgyis sárga lesz), hanem fontos ügyekben is. Próbáljanak már egyszer végre a városfejlesztés és a városmarketing kérdésében valami közös koncepciót kialakítani, ami nem elvesz, hanem hozzátesz a helyi lakosság életéhez – zárta sorait.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.