Közélet

Káosz és balesetveszély a Szentháromság utcában

Káosz és balesetveszély a Szentháromság utcában

2019. június 20., csütörtök
Káosz és balesetveszély a Szentháromság utcában

Újabb útfelújítás, újabb hanyag tervezés és újabb elbaltázott kivitelezés. Most a Szentháromság utca renoválása miatt bosszankodnak a szegediek.

"Na, ha maga újságíró, akkor intézze el gyorsan, hogy Szirovicza úr jöjjön ki ide, és nézze meg ezt a kuplerájt, mielőtt valakinek baja esik vagy összetörik egy új busz" - mondta nem kevés indulatával a hangjában egy buszsofőr, amikor arról érdeklődtünk, hogy hogyan bírják az útfelbontással járó változásokat. Érdeklődésünk nem volt véletlen.

Az utóbbi napokban tucatjával kopogtattak be a szerkesztőségünkbe a bosszankodó emberek, hogy ez a felújítás igencsak balesetveszélyes.

Mint azt mi is megírtuk, az idei útfelújítások egyik legnagyobb munkája a Szentháromság utca renoválása lesz. Nem kétséges, ráfért már az új aszfalt a forgalmas közlekedési útra, de sajnos itt sem sikerült precízen megoldani a tervezést és kivitelezést az önkormányzatnak. A járda és az úttest közötti rész renoválásával kezdődött a munka, ami sokat dobott a látványon, de hagyott maga után bőven kívánnivalót.

Ha a hanyag kivitelezés nem lenne elég, jött az újabb csavar: ami elkészült,

azt félig vissza is bontották

, amikor elkezdték az úttest javítását. Mint azt megírtuk,

az új aszfaltot 8 nap alatt kellett volna lefektetni

, de ez két hét alatt sem sikerült - ahogy most áll a munka, még legalább egy hét kell ehhez a munkafolyamathoz. A munkálatok idejére nem állították le a forgalmat, így

a munkagépeket kerülgetve közlekednek

erre a buszok (óránként két irányba minimum 6-8 járat), az autók, motorok és gyalogosok.

"Na most nézze meg. Ha nem veszem észre a munkagép mögött megjelenő autóst, akkor belerongyolok. Hiába alacsony a sebesség, azért ha ezzel a busszal találkozna, az anyagi kár garantált, és a benne ülök sem hiszem, hogy megúsznák" - mondta az általunk megkérdezett buszvezető. "Felelőtlenség így végezni ezt a munkát.

Mindenki jobban járt volna, ha lezárják az utat. A munka is gyorsabban haladna és nekünk sem kellene remegő lábbal szlalomoznunk."

- tette hozzá. Nehezen lehet ezzel vitatkozni és ezt csak árnyalja Gábor esete, aki a közeli boltból a volt zebra helyén próbát átjutni a túloldalra. "Szétnéztem, óvatos voltam, de egy munkagép pont abban a minutumban kezdett tolatni, amikor leléptem a járdáról. Megijedtem én is, de a gép mögött álló munkás is, aki akkorát kiabált, hogy a gépvezető azonnal megállt, majd káromkodott egy olyat, hogy én is elpirultam" - mesélte. Ez csak egy eset a sok közül, de igen beszédes. A por és a zaj természetes velejárója a munkának, azt mindenki elfogadja, de a balesetveszélyt nem.

A hanyag tervezés, a hibásan megtervezett kivitelezés már-már sajátossága a szegedi útfelújításoknak.

Töménytelen panasz érkezett tavaly is

Tisza Lajos körútról

vagy éppen

Szilléri sugárútról.

A munkásoknak pedig úgy tűnik, nem sürgős a feladat. Legalábbis a látszat szerint.

"Ki vagyunk ide vezényelve annyian, hogy lehetne haladni, de mivel itt jönnek-mennek az autók, nem tudunk folyamatosan dolgozni, mert csak az út felén tudunk dolgozni" - állította egy lapátját az árnyékban támasztó munkás. Ezt amolyan magyarázatként is felfoghatjuk arra, amit mi is és az erre járók is tapasztalnak: szinte nincs olyan napszak, amikor ne látnánk árnyékban tétlenkedő munkásokat. https://www.youtube.com/watch?v=XNKyKauTvsM&feature=youtu.be Azt csak remélni tudjuk, hogy a Szentháromság utca felújítása végén a hanyag kivitelezés miatt nem kell majd hónapokig pótmunkát végezni,

ahogy a Tisza Lajos körút esetében történ

t. Kérdéseinket elküldtük a DAKK Zrt.-nek, kerestük ugyanott a buszvezető által említett, forgalombiztonságért felelősSzirovicza Istvánt és az önkormányzatnak is, ha választ kapunk, megírjuk.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.