Káosz és balesetveszély a Szentháromság utcában


Újabb útfelújítás, újabb hanyag tervezés és újabb elbaltázott kivitelezés. Most a Szentháromság utca renoválása miatt bosszankodnak a szegediek.
"Na, ha maga újságíró, akkor intézze el gyorsan, hogy Szirovicza úr jöjjön ki ide, és nézze meg ezt a kuplerájt, mielőtt valakinek baja esik vagy összetörik egy új busz" - mondta nem kevés indulatával a hangjában egy buszsofőr, amikor arról érdeklődtünk, hogy hogyan bírják az útfelbontással járó változásokat. Érdeklődésünk nem volt véletlen.
Az utóbbi napokban tucatjával kopogtattak be a szerkesztőségünkbe a bosszankodó emberek, hogy ez a felújítás igencsak balesetveszélyes.
Mint azt mi is megírtuk, az idei útfelújítások egyik legnagyobb munkája a Szentháromság utca renoválása lesz. Nem kétséges, ráfért már az új aszfalt a forgalmas közlekedési útra, de sajnos itt sem sikerült precízen megoldani a tervezést és kivitelezést az önkormányzatnak. A járda és az úttest közötti rész renoválásával kezdődött a munka, ami sokat dobott a látványon, de hagyott maga után bőven kívánnivalót.
Ha a hanyag kivitelezés nem lenne elég, jött az újabb csavar: ami elkészült,
, amikor elkezdték az úttest javítását. Mint azt megírtuk,
az új aszfaltot 8 nap alatt kellett volna lefektetni
, de ez két hét alatt sem sikerült - ahogy most áll a munka, még legalább egy hét kell ehhez a munkafolyamathoz. A munkálatok idejére nem állították le a forgalmat, így
a munkagépeket kerülgetve közlekednek
erre a buszok (óránként két irányba minimum 6-8 járat), az autók, motorok és gyalogosok.

"Na most nézze meg. Ha nem veszem észre a munkagép mögött megjelenő autóst, akkor belerongyolok. Hiába alacsony a sebesség, azért ha ezzel a busszal találkozna, az anyagi kár garantált, és a benne ülök sem hiszem, hogy megúsznák" - mondta az általunk megkérdezett buszvezető. "Felelőtlenség így végezni ezt a munkát.
Mindenki jobban járt volna, ha lezárják az utat. A munka is gyorsabban haladna és nekünk sem kellene remegő lábbal szlalomoznunk."
- tette hozzá. Nehezen lehet ezzel vitatkozni és ezt csak árnyalja Gábor esete, aki a közeli boltból a volt zebra helyén próbát átjutni a túloldalra. "Szétnéztem, óvatos voltam, de egy munkagép pont abban a minutumban kezdett tolatni, amikor leléptem a járdáról. Megijedtem én is, de a gép mögött álló munkás is, aki akkorát kiabált, hogy a gépvezető azonnal megállt, majd káromkodott egy olyat, hogy én is elpirultam" - mesélte. Ez csak egy eset a sok közül, de igen beszédes. A por és a zaj természetes velejárója a munkának, azt mindenki elfogadja, de a balesetveszélyt nem.
A hanyag tervezés, a hibásan megtervezett kivitelezés már-már sajátossága a szegedi útfelújításoknak.
Töménytelen panasz érkezett tavaly is
vagy éppen
A munkásoknak pedig úgy tűnik, nem sürgős a feladat. Legalábbis a látszat szerint.

"Ki vagyunk ide vezényelve annyian, hogy lehetne haladni, de mivel itt jönnek-mennek az autók, nem tudunk folyamatosan dolgozni, mert csak az út felén tudunk dolgozni" - állította egy lapátját az árnyékban támasztó munkás. Ezt amolyan magyarázatként is felfoghatjuk arra, amit mi is és az erre járók is tapasztalnak: szinte nincs olyan napszak, amikor ne látnánk árnyékban tétlenkedő munkásokat. https://www.youtube.com/watch?v=XNKyKauTvsM&feature=youtu.be Azt csak remélni tudjuk, hogy a Szentháromság utca felújítása végén a hanyag kivitelezés miatt nem kell majd hónapokig pótmunkát végezni,
ahogy a Tisza Lajos körút esetében történ
t. Kérdéseinket elküldtük a DAKK Zrt.-nek, kerestük ugyanott a buszvezető által említett, forgalombiztonságért felelősSzirovicza Istvánt és az önkormányzatnak is, ha választ kapunk, megírjuk.