Egyelőre nem terelik a forgalmat a Szentháromság utcában, mert azt az önkormányzat nem kérte a DAKK Zrt.-től. Marad a balesetveszély a megcsúszott beruházás környékén.
Mint azt a múlt héten megírtuk
, a Szentháromság utcában zajló felújítás kaotikus állapotokat eredményez. Buszsofőrök panaszkodnak, hogy a munkagépeket és az útfelbontásokat kerülgetés még kisebb sebességnél is balesetveszélyes, ráadásul teljesen kiszámíthatatlanná válik a közlekedés. Az ügyben megkerestük a DAKK Zrt.-t, a következő válasz érkezett:
"Társaságunk Szeged Megyei Jogú Város helyi autóbusz-közlekedését közszolgáltatási szerződés keretében végzi, így a szolgáltatás paramétereinek meghatározója – megrendelőként és finanszírozóként – az önkormányzat. Társaságunk terelőútvonal kijelöléséről sem jogosult saját hatáskörben dönteni.
A Szentháromság utca–Bécsi körúti körforgalomnál – a tudomásunkra jutott észrevételek alapján – a kivitelező kérésünkre a terelőtáblákat át-, a megállni tilos táblákat pedig kihelyezte annak érdekében, hogy az autóbuszok könnyebben elférjenek. A lámpás forgalomirányítás lehetővé teszi, hogy a Szentháromság utcán közlekedő 20-as, 21-es, 74-es, 77-es és 94E jelzésű járatok az eredeti útvonalukon közlekedjenek."
Ebben a válaszban csak a felújításnak a Bécsi körút kereszteződését érintő szakaszát említik, de a Szentháromság utcában uralkodó káoszról nem írnak. Egyfelől az ideiglenes forgalomirányító lámpa valóban "kezeli" helyzetet, de a sofőrök nem erre és nem csak erre panaszkodtak. A legfőbb kifogás azonban Bécsi körút és a Szent Ferenc utca közötti szakaszra érkezett. A kiszámíthatatlanul mozgó munkagépek, az ezek mögül váratlanul előbukkanó autók és gyalogosok okoznak balesetveszélyt. Mutatjuk képen, hogy mi a probléma:
Itt még nincs nehéz dolga a sorőrnek, mert a gyalogosok a "jobb" oldalról és távolabb a munkagéptől léptek az útra.Itt viszont látszik, hogy sem forgalomirányítás, sem jelzés nincs arra, hogy kinek van elsőbbsége, amit nehezít, hogy alkalmanként a járművek lendületből érkeznek az útszűkülethez. Egy apró figyelmetlenség, egy másodperc kihagyás balesethez vezethet.Nyilván sokan mondhatják, hogy a gyalogos a figyelmetlen, nekik kell jobban figyelni és nem a lezárást kérni. De ahogy az általunk kérdezett sofőr is mondta: "a gyalogos azt hiszi, sérthetetlen és mindig előnyben van." Figyelmes tervezéssel és munkaszervezéssel a balesetveszély elkerülése mellett a munka befejezése is gyorsabb lehet(ne), és nem találkoznánk rendszeresen az árnyékban unatkozó munkásokkal, akik mint megírtuk, szintén arra panaszkodnak, hogy a forgalom miatt nem tudnak haladni. A DAKK Zrt. mellett megkérdeztük az önkormányzatot is, hogy biztosan jól átgondolták-e az útfelújítás kivitelezését, illetve az elmúlt hetek tapasztalatai alapján nem szeretnének-e ezen változtatni, de választ ezekre a kérdéseinkre sem kaptunk. A munka - ahogy a többi városi útfelújítás esetében legtöbbször - csúszásban van. Már csak azért is, mert,
, az ígéret szerint a felmart útburkolat helyett nyolc nap alatt újat kellett volna teríteni.
Az ígéret megint hangzatos volt, de a kivitelezés ismét elbukott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.