Közélet

Hiába a sofőrök panasza, nem terelik a forgalmat a Szentháromság utcában

Hiába a sofőrök panasza, nem terelik a forgalmat a Szentháromság utcában

2019. június 24., hétfő
Hiába a sofőrök panasza, nem terelik a forgalmat a Szentháromság utcában

Egyelőre nem terelik a forgalmat a Szentháromság utcában, mert azt az önkormányzat nem kérte a DAKK Zrt.-től. Marad a balesetveszély a megcsúszott beruházás környékén.

Mint azt a múlt héten megírtuk

, a Szentháromság utcában zajló felújítás kaotikus állapotokat eredményez. Buszsofőrök panaszkodnak, hogy a munkagépeket és az útfelbontásokat kerülgetés még kisebb sebességnél is balesetveszélyes, ráadásul teljesen kiszámíthatatlanná válik a közlekedés. Az ügyben megkerestük a DAKK Zrt.-t, a következő válasz érkezett:

"Társaságunk Szeged Megyei Jogú Város helyi autóbusz-közlekedését közszolgáltatási szerződés keretében végzi, így a szolgáltatás paramétereinek meghatározója – megrendelőként és finanszírozóként – az önkormányzat. Társaságunk terelőútvonal kijelöléséről sem jogosult saját hatáskörben dönteni.

A Szentháromság utca–Bécsi körúti körforgalomnál – a tudomásunkra jutott észrevételek alapján – a kivitelező kérésünkre a terelőtáblákat át-, a megállni tilos táblákat pedig kihelyezte annak érdekében, hogy az autóbuszok könnyebben elférjenek. A lámpás forgalomirányítás lehetővé teszi, hogy a Szentháromság utcán közlekedő 20-as, 21-es, 74-es, 77-es és 94E jelzésű járatok az eredeti útvonalukon közlekedjenek."

Ebben a válaszban csak a felújításnak a Bécsi körút kereszteződését érintő szakaszát említik, de a Szentháromság utcában uralkodó káoszról nem írnak. Egyfelől az ideiglenes forgalomirányító lámpa valóban "kezeli" helyzetet, de a sofőrök nem erre és nem csak erre panaszkodtak. A legfőbb kifogás azonban Bécsi körút és a Szent Ferenc utca közötti szakaszra érkezett. A kiszámíthatatlanul mozgó munkagépek, az ezek mögül váratlanul előbukkanó autók és gyalogosok okoznak balesetveszélyt. Mutatjuk képen, hogy mi a probléma:

Itt még nincs nehéz dolga a sorőrnek, mert a gyalogosok a "jobb" oldalról és távolabb a munkagéptől léptek az útra.
Itt viszont látszik, hogy sem forgalomirányítás, sem jelzés nincs arra, hogy kinek van elsőbbsége, amit nehezít, hogy alkalmanként a járművek lendületből érkeznek az útszűkülethez. Egy apró figyelmetlenség, egy másodperc kihagyás balesethez vezethet.

Nyilván sokan mondhatják, hogy a gyalogos a figyelmetlen, nekik kell jobban figyelni és nem a lezárást kérni. De ahogy az általunk kérdezett sofőr is mondta: "a gyalogos azt hiszi, sérthetetlen és mindig előnyben van." Figyelmes tervezéssel és munkaszervezéssel a balesetveszély elkerülése mellett a munka befejezése is gyorsabb lehet(ne), és nem találkoznánk rendszeresen az árnyékban unatkozó munkásokkal, akik mint megírtuk, szintén arra panaszkodnak, hogy a forgalom miatt nem tudnak haladni. A DAKK Zrt. mellett megkérdeztük az önkormányzatot is, hogy biztosan jól átgondolták-e az útfelújítás kivitelezését, illetve az elmúlt hetek tapasztalatai alapján nem szeretnének-e ezen változtatni, de választ ezekre a kérdéseinkre sem kaptunk. A munka - ahogy a többi városi útfelújítás esetében legtöbbször - csúszásban van. Már csak azért is, mert,

ahogy azt megírtuk

, az ígéret szerint a felmart útburkolat helyett nyolc nap alatt újat kellett volna teríteni.

Az ígéret megint hangzatos volt, de a kivitelezés ismét elbukott.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.