Az önkormányzat miatt selejtezi a DAKK a csuklós buszokat Szegeden?


Több közlekedési fórumon is azt lehet olvasni, hogy a szegedi önkormányzat egyre kevésbé hajlandó megfizetni a csuklós buszok üzemeltetését – írja a szegeder.hu.
, hogy 2019-ben 24 darab Ikarus busztól megválik a DAKK, ezzel a lépéssel pedig közel 5%-kal csökken Szeged helyijáratos buszainak kapacitása. A
szerkesztősége ezen felbuzdulva, szerette volna megtudni a DAKK Zrt.-től, hogy a szegedi önkormányzat rendelte-e el a leépítést, valamint arra is kíváncsiak voltak, hogy a közlekedési társaság nem tart-e attól, hogy ettől a lépéstől továbbcsökken az utasok száma. „Társaságunk a közszolgáltatási szerződésben előírt műszaki és kapacitás paramétereknek megfelelően látja el feladatát. A mostani járműállomány fejlesztéssel 24 db korszerű környezetbarát, alacsonypadlós, utastéri légkondicionáló berendezéssel ellátott autóbusz áll forgalomba, aminek eredményeként jelentősen javul Szegeden a helyi autóbusz-közlekedési szolgáltatás színvonala.” – válaszolta a közlekedési társaság a hírportálnak.
Szembetűnő, hogy a szegeder azon kérdésre, hogy a városvezetés rendelte-e el a buszágazat leépítését, egyáltalán nem reagált a DAKK.
A cikk végén megemlítik, hogy több közlekedési fórumon azt lehet olvasni, hogy
a szegedi önkormányzat egyre kevésbé hajlandó megfizetni a csuklós buszok üzemeltetését,
és hogy amíg pár évvel ezelőtt még bőven akadtak olyan viszonylatok, ahol csúcsidőben csak csuklós buszok közlekedtek, mára ezeknek a száma drasztikusan lecsökkent, pedig az utasszámban nem történt jelentős változás. További részletek
olvashatók.