A parkolásért felelős Szegedi Közlekedési Társaság (SZKT) akkor is büntet, ha nem működik a rendszerük, de ez még csak a kisebb probléma.
Tegnap délután az Ifjúsági Ház mellett parkoltam, és persze parkolójegyet is szerettem volna venni, de egy rendszerhiba miatt nem sikerült.
Hiába szerettem volna SMS-ben parkolójegyet vásárolni, az SZKT mobilparkolási rendszere egyszerűen nem működött. Erről viszont csak akkor értesültem, mikor már dolgoznom kellett.
A munkát nem hagyhattam félbe, és nem is gondoltam, hogy nagy bajom lehet, ha rendszerhiba miatt nem veszek parkolójegyet. Nagyobbat nem is tévedhettem volna. Az SZKT ügyfélszolgálatán arról tájékoztattak, hogy emailt küldhetek nekik a panaszomról. Ez eddig rendben is van, de a tájékoztatást adó hölgy szerint, ha nem törlik a pótdíjfizetésem, és csak csökkentik, vagy teljesen elutasítják azt, akkor még egy 820 forintos díjat is felszámolnak, ügyviteli költségek címén.
Az SZKT a válasza szerint 30 napon belül reagál a panaszra, miközben a pótdíjat elvileg 15 napon belül be kell fizetni. Arra egyébként 8 napja van a panaszos ügyfélnek, hogy emailt küldjön a cégnek. Én, ahogy észrevettem a büntetést, 1 órán belül jeleztem panaszom.
A probléma csak az, hogy a közlekedési társaságnál nem igazán ismerik a naptárat, ugyanis olyan emailt küldtek vissza, amiben azt írják, hogy a panaszom 8 napon túl érkezett.
Miután azt is megírtam nekik, hogy az egy órán belüli email bőven 8 napon belül van, elnézést kértek a kellemetlenségekért. Arról viszont még nem sikerült dönteniük, hogy jogos-e a büntetés akkor, ha az ő rendszerhibájuk miatt nem tud az ügyfél parkolójegyet venni. Ha azt veszem alapul, hogy
az SZKT a tömegközlekedési menetjegyeknél
akkor is büntet, ha az automata rossz és azért nem veszek jegyet, akkor gyaníthatóan itt is fizetnem kell.
A szegediek szerint nem csak a fizetési rendszerrel van baj
A tanulóvezetőket oktató szerint kevés a parkolóhely
„Én nem túl sűrűn parkolok Szegeden, csak a tanulókat parkoltatom, de azt sokszor tapasztaljuk, hogy nincs elég hely a városban.”
- mondta Ferenc a vezetésoktató. Egy rokkantnyugdíjas úgy látja, már a fizetés is nehéz.
„Rokkant kártyával parkolok, de ha ez nem lenne, az új rendszeren én nem igazodnék ki. A régit könnyen tudtam kezelni, de ez az új nekem még átláthatatlan és erre panaszkodik a családom. Ráadásul a táblák sem mindig egyértelműek.”
- panaszkodott a rokkantnyugdíjas Zsuzsa. Olyan embereket is találtunk, aki úgy véli, őt is jogtalanul büntették meg.
„Csak pár perccel csúsztam meg. Jött az üzenet a telefonomra, hogy lejárt a parkolás. 3 perc múlva vettem észre, küldtem is az új üzenetet, de már ennyi idő alatt odarakták a kocsimra a kis piros csomagot. Szerintem a büntetésből generálnak bevételt.”
- háborgott egy korábbi élménye miatt Zoltán.
„Parkolójegyért mentem el a kocsitól. Mire visszaértem, már ott fogadott a büntetés. Nem tudtam vele mit csinálni, mert az ellenőr szerint ő szabályosan büntetett. Reklamáltam, most várok.”
- számolt be a szegedi parkolással kapcsolatos rossz tapasztalatáról Judit, aki ugyanúgy megkapta üzenetben, hogy 8 napon túl érkezett a panasza, igaz azt szinte azonnal küldte. Amennyiben ön is hasonlóan járt, vagy szeretné megosztani velünk a véleményét a szegedi parkolási rendszerről, írjon nekünk! Borítókép: Kovács Ferenc
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.