Közélet

Ügyfél-elégedettségi mérés a Szegedi Törvényszéken

Ügyfél-elégedettségi mérés a Szegedi Törvényszéken

2017. március 2., csütörtök
Ügyfél-elégedettségi mérés a Szegedi Törvényszéken

Az Országos Bírósági Hivatal elnöke 2016-ban meghirdette a Fenntartható Fejlődés programot, melynek fő célkitűzései között szerepel a bíróságok által az eddigiekben elért eredmények megtartása, valamint az ügyfelekkel való kapcsolat további erősítése és az ügyfél-elégedettség fokozása.

A Fenntartható Fejlődés program keretében a Szegedi Törvényszék ügyfél-elégedettségi kérdőívek elemzése révén vizsgálta az ügyfelek elégedettségét és az ügyfélkapcsolatok terén esetlegesen fejlesztésre szoruló területeket. A kérdőívek eredményeinek összegzése alapján az volt megállapítható, hogy a bírósághoz forduló személyek döntő többsége kiválóra értékelte a bírósági épületek rendjét, tisztaságát, megközelíthetőségét, a biztonsági szolgálat segítőkészségét, valamint a kezelőirodai kiszolgálást. Külön kiemelték, hogy a kezelőirodákon dolgozó bírósági munkatársak kimagasló munkát végeznek: segítőkészek, udvariasak, hatékonyak és felkészültek, amellyel nagymértékben előmozdítják az ügyintézést. A felmérés eredményeit vizsgálva megállapítható volt továbbá, hogy a kérdőívet kitöltők többségének már az első alkalommal sikerült elintéznie azt az ügyet, amely miatt a kezelőirodához fordult. Az ügyfelek a kezelőirodákon várakozással töltött idő mértékével is elégedettek, amely 1-5 percet vesz igénybe. A kérdőívek tanúsága szerint az ügyfelek jelentős százaléka az esélyegyenlőség biztosítása érdekében tett intézkedéseket, valamint a Szegedi Törvényszék honlapjának tartalmi feltöltöttségét, az információk elektronikus elérhetőségét és naprakészségét is jónak tartja. A Szegedi Törvényszék kiemelten fontosnak tartja a bírósághoz forduló személyek visszajelzéseit, hiszen a bíróságok szolgáltató jellegének erősítése és e körben végzett tevékenységük további fejlesztése érdekében mindenképpen szükség van a jogkereső állampolgárok véleményére és javaslataira.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.