A helyi adókról szóló törvény módosításával 4-6 milliárd forinttal nőhet a reklámpiac adóterhe a reklámszövetség szerint.
A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) az MTI-hez kedden eljuttatott közleményében ismerteti: a jogalkotó a közterületi reklámeszközök megadóztatását javasolja úgy, hogy az akár 60 százalékos áremelkedést is jelenthet a közterületi reklámpiacon. A közterületi reklámeszközök nagyságának és számának ismeretében ez 4-6 milliárd forint adóterhet róhat a piacra - állítja a szövetség. A szervezet felhívta a figyelmet, hogy a teljes közterületi piac az MRSZ 2016-ban bemutatott reklámköltési adatai alapján nem haladta meg a 15 milliárd forintot. Egy ilyen mértékű adóteher a közterületi piac ellehetetlenítését vonja maga után, teljesíthetetlen különadót ró a reklámadó mellett a kültéri reklámszegmensre - hangsúlyozták. Az MRSZ szerint indokolatlan a reklámtörvény módosítása és a különadó bevezetése, ezért kérik a kormányzatot a tervezett jogszabályváltozások reklámpiacot érintő részeinek megfontolására. A benyújtott tervezet szerint 2018. január elsejétől adóköteles lenne az önkormányzat illetékességi területén lévő ingatlanon elhelyezett, a településkép védelméről szóló törvény szerinti reklámhordozó (például óriásplakát), és annak tulajdonosa fizetné meg az adót. A kivetés joga az önkormányzaté, ha kiszab ilyen adót, akkor a mértékről is a település dönt, amelynek összege legfeljebb 12 ezer forint lehet négyzetméterenként. A javaslat a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló törvényt is módosítaná. Kiterjeszti a jogellenesen nyújtott kedvezmények nyújtásának tilalmát azokra is, akik ezt nyújtják a reklámközvetítő felé. Emellett a javaslat megemeli a kiszabható bírság mértékét, valamint tájékoztatási kötelezettséget ír elő az állami adóhatóság számára, hogy amennyiben tiltott kedvezmény nyújtására vonatkozó információ a tudomására jut, köteles jelzéssel élni a bírság kiszabására jogosult hatóság felé.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.