Közélet

Köznevelési kerekasztal: napirenden a digitális oktatási stratégia és a pedagógusok minősítése

Köznevelési kerekasztal: napirenden a digitális oktatási stratégia és a pedagógusok minősítése

2016. szeptember 27., kedd
Köznevelési kerekasztal: napirenden a digitális oktatási stratégia és a pedagógusok minősítése
Horváth Péter; Czunyiné dr. Bertalan Judit; Sipos Imre

Az oktatási kormányzat támogatja a Nemzeti Pedagógus Kar javaslatát azon hét évvel a nyugdíj előtt álló pedagógusok minősítéséről és átsorolásáról, akik nem töltöttek fel portfóliót a legutóbbi eljárás során.

Sipos Imre

, köznevelési helyettes államtitkár a köznevelési kerekasztal keddi budapesti ülése utáni sajtótájékoztatón elmondta: megteremtik annak a lehetőségét, hogy gyorsított eljárásban jelentkezhessenek minősítő vizsgára az érintettek, ez ingyenes lesz, és a minősítésük legkésőbb március végéig megtörténhet. Ha ezen sikeresen átesnek, január 1-től visszamenőleg pedagógus II.fizetési kategóriába kerülhetnek. Beszámolt arról is, hogy az ülésen témaként szerepelt a köznevelési kerekasztal jogszabályi megerősítése. A vonatkozó rendelet egyeztetése és véleményezése megkezdődött - jelezte a helyettes államtitkár.

Czunyiné Bertalan Judit

kormánybiztos arról számolt be, hogy tájékoztatták a köznevelési kerekasztalt a digitális oktatási stratégiában megfogalmazott célokról, és a testület támogatólag nyilatkozott róluk. A kormánybiztos elmondta: a kerekasztalt és munkacsoportjait arra kérték, a végrehajtás során legyenek partnerek, és szakmai javaslataikkal segítsék azt. Kiemelte: az ülésen a célok mellett az eszközökről, a közép- és hosszú távú lehetőségekről adtak tájékoztatást. A stratégia a magyar iskolarendszer digitalizálásáról szól, de nem foglal állást kifejezett szakmai kérdésekben, tantervekben, tanmenetekben, neveléstudományi témákban.

Horváth Péter

, a Nemzeti Pedagógus Kar elnöke kiemelte: a további fejlődés elengedhetetlen része a digitális stratégia. Fontos, hogy a dokumentum nem kívánja "erősen rögzíteni" a megvalósítás pedagógiai szakmai részleteit, de csak akkor lehet hasznos, ha az oktatás átalakításába illeszkedik - tette hozzá. Minimális eszköztár szükséges lesz, és olyan tanár továbbképzéseket kell szervezni, amelyek motiválják a pedagógusokat - jegyezte meg. A kar elnöke jelentős lépésnek nevezte, hogy a kerekasztal javaslatára az Emmi a nyugdíjas pedagógus további foglalkoztatásának megváltoztatását beterjesztette a kormány elé, de sajnálatos, hogy a változtatásokról még nem született döntés, ez zavarokat okoz. Azt is kérték, hogy legyen a fenntartó és az államtitkárság között erősebb kapcsolat, mert úgy látják, hogy a jószándékú kezdeményezések sokszor az intézmények fenntartóihoz lassan jutnak el.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.