Közélet

Buszmenetrend: bővítés helyett karcsúsítás, újabb 7 milliót spórolna a városvezetés + TERVEZETT MENETREND

Buszmenetrend: bővítés helyett karcsúsítás, újabb 7 milliót spórolna a városvezetés + TERVEZETT MENETREND

2016. augusztus 9., kedd
Buszmenetrend: bővítés helyett karcsúsítás, újabb 7 milliót spórolna a városvezetés + TERVEZETT MENETREND
mars_ter_buszsav02_gs

Újabb járatok ritkítása, még kevesebb kilométer azonos bérletárak mellett, a szentmihályi busz menetrendjének részleges átalakítása. A városháza 18 pontban módosítaná a buszok és villamosok útvonalát, menetrendjét. Részletek cikkünkben!

A SZEGEDma

kedd reggeli cikkében

megírtuk, augusztus 11-én dönt a városüzemeltetési bizottság az utasok által jelentős mennyiségű kritikával illetett

tömegközlekedési menetrend megváltoztatásáról

. Szinte az összes helyi politikai szereplő – beleértve a baloldali többséget, akik „finomhangolásról” beszéltek – kifejezte reményét, hogy legkésőbb szeptember elsejével, az iskolakezdéssel sikerül a város lakossága számára kielégítő választ adni a felmerült problémákra. A városháza javaslata a mai napon vált nyilvánossá, azonban a nyár elején, illetve még korábban megszüntetett járatok visszaállítása helyett újabb kilométerek elvételéről, nagyobb részt járatcsökkentésről döntenének, amivel további évi átlag 7 millió forintot spórolnának az eddigi 200 millión felül. „Rendkívül furcsának tartjuk, hogy úgy hallotta meg a szegediek kérését a városvezetés, hogy újabb 11 ezer kilométert venne el tőlük. Nem értjük a baloldali többség politikáját, amely újabb buszokat vesz ki a rendszerből, miközben a bérlet ára nem változik” – kommentálta a javaslatot a kérdésben aktív szegedi jobbikos városatya,

Tóth Péter

. A politikus szerint a problémát csak elmélyítené, ha elfogadnák a tervezetet, fennakadásokat fog okozni. Példaként említette, hogy a szikiről induló első buszjáratot nem hozták korábbra, a 76-osnál pedig nem törődtek a lakosság kérésével. Úgy számolták, a 20-asnál évi 4500 kilométert, a 90-esnél 8500-at, a 74-esnél 8300 kilométert vesznek el a megszokotthoz képest. Tóth Péter azt ígérte, saját javaslattal készülnek a városüzemeltetési bizottság csütörtöki ülésére.

busz_gs

A buszjáratokat érintő változtatások

1.) A 20-as buszt ritkítanák, már 19:20-tól húsz perc helyett fél óránként jár esténként. 2.) Módosítanák a 32-es nyomvonalát, 100 méterrel hosszabb lesz forgalomtechnikai okokból. 3-4-5.) A 60-as a nyári tanszünetben 4:18-kor a Szőreg, malomtól induló járata megszűnne, helyette 60Y indulna. A 60Y esetében a szőregi malomtól 5 órakor és a rókusi templomtól 6 óra 20 perckor nem lenne busz ebben az időszakban, viszont 67Y indulna az előbbit pótolva ugyanakkor, ugyanonnan, az utóbbit pedig a kiskundorozsmai fürdőtől 5 óra 58 percre meghirdetett járat váltaná. A tanítási időszak alatt Sziksóstótól 6 óra 3-kor induló járatot 5 perccel előbbre hozzák. 6.) A 64-es 6 óra 25 perckor induló járata „lakossági kérésre” a nyári tanszünet munkanapjain a Mars térről indulva nem a Kereskedő közig, hanem azt érintve a repülőtérig járna. A 15 perccel később ellenkező irányba közlekedő busz szintén ezen az útvonalon haladna az ellenkező irányba. 7.) Ritkítanák a 74-est. 8 óra 20 perckor, 13 óra 20 perckor a Mikszáth utcából, a 8 óra 45 perckor 13 óra 45 perckor Gyálarétről már nem indulnának buszok. Ezzel párhuzamosan a Mars térről 8 óra 10-re, 13 óra 10-re, valamint Gyálarétről 8 óra 25-re és 13 óra 25-re kiírt buszok 10 perccel később állnának be. 8-9.) A

szentmihályiak és a kecskéstelepiek

borítékolhatóan elégedetlenek lesznek: a városvezetés

lesöpörte egyhangúlag elfogadott döntéseiket

, ragaszkodnak a tornyos épületben a korábbi ajánlatukhoz, azaz hétköznap csúcsidőben az eredeti nyomvonalon járna az új (60 éves nyomvonalon közlekedő) 76Y. A 76Y indulási időpontjai a Mars térről munkanapokon: 5.10, 5.40, 6.10, 6.40, 7.10, 14.10, 14.40, 15.10, 15.40, 16.10, 16.40, 17.10, 17.40. Szentmihályról hétfőtől péntekig: 5.40, 6.10, 6.40, 7.10, 7.40, 14.40, 15.10, 15.40, 16.10, 16.40, 17.10, 17.40, 18.10. Ezzel egy időben eltörölnének 18 76-os buszindulást, amelyek az előbbiekkel azonos időpontban, vagy 5 perc eltéréssel indultak.

buszmenetrend_szentmihaly01_gs

10.) Örülhetne Baktó és Tarján szombat reggel és délelőtt Napfény Tescóba és Cserepes sori piacra járó utazóközönsége, a 77Y 6 óra 27 perc és 11 óra 27 perc, valamint visszafelé 7 óra és 12 óra között óránként a Völgyérhát utca a Móravárosi Bevásárlóközpont között jár. 11.) Az átszállási kapcsolatok problémáját felismerte a 90-es esetében a városvezetés. Újszeged Gabonakutatótól induló járatokat 3 perccel később indítanák, kivéve a 3.50-es és 22.55-ös buszokat. Ugyanezt tennék a személyi pályaudvartól induló járatoknál, amelyek munkanapokon 3 perccel, szabad- és munkaszüneti napokon induló járatokat 5 perccel később tennék meg útjukat a nyáron megszokotthoz képest. Újszeged, Gabonakutatótól munkanapokon 21.24 és 22.24 órakor, személyi pályaudvartól munkanapokon 22.05 órakor nem indulnának járatok, de ugyanekkor a Gabonakutatótól munkanapokon 21.04 és 22.04 órakor, a személyi pályaudvartól 21.45 órakor közlekedő járatok 10 perccel később indulnának. A pályaudvartól 23.50 órakor induló járat a hetek utolsó munkanapján és munkaszüneti napon közlekedne. 12.) A 90-es miatt a 84-es járatai is 3 perccel később indulnának. 13.) A 90F is 3 perccel később indulna. A Vadaspark felé új megállót helyeznének el, „Kenyérgyári út 5.” elnevezéssel, ami a „Kenyérgyári út” és a „Vadaspark (Textilgyári út)” megállók között helyezkedne el. 14.) A 90H esetében azt javasolják, álljon meg a Csillag tér (Lugas utca) megállóban.

SZKT: a 4-es villamos ritkábban járna csúcsidőben, cserébe gyakrabban menne a temetőbe a 3F, sűrítenék a 2-est

15-16-17-18.) A 3-3F, a 4 munkanapokon, csúcsidőben 12 perc helyett 15 percenként indulna (azaz Tarján végállomásról 7,5 percenként futna ki valamely járat). Ezzel álláspontjuk szerint könnyebbé válik az átszállás a 4-es villamosról a 76, 76Y buszjáratokra. A megspórolt kilométerekből a hétvégéhez hasonlóan több villamos menne el a Belvárosi Temetőig, a 2-es villamosok 7-8 perces követési idejét 5 percre csökkentenék a forgalmas időszakokban. Pozitív lépésként értékelhető, hogy a tervek szerint a 3-as villamos vonalán is lenne átlagosan óránként indított alacsonypadlós villamos, mert a Kálvária sugárúton több mozgáskorlátozottakkal foglalkozó intézmény található.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.