Közélet

Jobbik: 150 ezer kilométert vettek el a szegediektől a tömegközlekedés átalakításával + SZAVAZÁS

Jobbik: 150 ezer kilométert vettek el a szegediektől a tömegközlekedés átalakításával + SZAVAZÁS

2016. július 21., csütörtök
Jobbik: 150 ezer kilométert vettek el a szegediektől a tömegközlekedés átalakításával + SZAVAZÁS
buszmenetrend_szentmihaly01_gs

A Jobbik kampányt indít, hogy felmérjék a lakosság tömegközlekedési igényeit. Logikátlannak tartják a most életbe lépett módosításokat, amikkel csupán kilométert spórolna a baloldali városvezetés. A problémák nem most alakultak ki, a hozzájuk eddig eljuttatott észrevételek a tömegközlekedési nagyprojekt megvalósításáig nyúlnak vissza. További járatok megszűnését várják, többek között a 90F-est gondolják "halálraítéltnek".

"Hat járat -a 13, a 13A, 20A, 74A, 79, 84A - megszűnt, húsz útvonala módosult. Ezzel Szegedtől évente 163 ezer kilométert vett el a városvezetés, de csak 12 663 kilométerrel egészült ki a 7A esetében, így összesen több mint 150 ezer kilométerrel kevesebbet kapnak a lakosok!" - mondta csütörtöki sajtótájékoztatóján

Barta Sándor

, a Jobbik szegedi szervezetének alelnöke. Úgy látja, a változtatások miatt több helyen logikátlan, kelleténél hosszabbútvonalak alakultak ki, fontos csomópontokat hagytak ki. Példaként az új 90-est és 67-est emelte ki, ezeken a járatokon megnő a buszsofőrök terhelése, hiszen ők felelnek végig az utasok biztonságáért, a megfelelő szolgáltatásért. "Az átalakítás költségvonzata érdekesen alakul. A megszüntetett kilométerek átlagosan 580 forintot jelentenek, viszont az új járatok megközelítőleg dupla ennyit jelentenek kilométerenként" - magyarázta az alelnök. "Már a tömegközlekedési nagyprojekt tervezésében is stratégiai hibák voltak" - vélekedett Barta Sándor. Bizonyos szempontból érthetőnek tartja a párhuzamosságok kiiktatását, de Makkosházát és Alsóvárost most semmi nem köti össze a

83-as helyett

, a 2-es villamos sem pótolja az ugyanilyen számozású busz feladatait. Szerinte Szeged körutas-sugárutas felépítése miatt jó tömegközlekedést lehet kialakítani, a sugárutakon megy a kötöttpályás közlekedés, s ezeket a körutakon keresztül átlósan összeköti a buszhálózat, de ezt felrúgták a projekt esetében.

72es_busz003kf

"Ha folyamatában nézem, a nagyprojekt kialakításától a helyzetet, elsősorban

Nagy Sándor

alpolgármester és a polgármesteri hivatal tevékenységét, akkor gyakran azt látom, hogy több lépésben vezetnek ki járatokat. Tipikus példa lehet erre a 90F, amely most már nem áll meg a 2-es kórháznál, hanem a Kenyérgyári útnál fordul meg. Aki eddig a kórházba járt vele, valószínűleg nem fogja használni, hiszen nem azért érkezett az intézménybe, mert tud egy kilométert sétálni. A járat így arra van ítéltetve, hogy egy következő utasszámláláson azt mondják: nincs kihasználva. Nem tudom, hogy ez mennyire szándékos, de tény: néha pont úgy alakítják ki a járatokat, hogy a fontos helyeket nem érintik" - így Barta Sándor. "Úgy tapasztaljuk, hogy folyamatosan leépülőben van a szolgáltatás" - mondta

Tóth Péter

, a párt városatyája, helyi elnöke. Hozzátette, rengeteg panaszt kaptak az elmúlt egy hónapban, ezeket feldolgozták, s arra jutottak, hogy vannak bizonyos pontok, amelyek esetében megszűnt az összeköttetés. Megfoghatatlannak nevezte a városüzemeltetési bizottság érveit, mivel még a képviselőknek is csak betekintési joguk volt azokba az anyagokba, amelyek indokolták a változtatást. A II-es kórházhoz nem tudnak eljutni a Mars térről az idős emberek, a 13 és 13A megszűnése miatt,

Szentmihály helyzetét súlyosnak tartja

, Makkosházáról, Tápéról is érkeztek hozzájuk kritikák, a legtöbben pedig

az általunk is éppen feldolgozott újszegedi és szőregi tömegközlekedési állapotok

miatt panaszkodtak. Subasa és Sziksós esetében problémát jelent, hogy a 7F járat kiváltására való törekvés, az emberek az 5:33-kor induló járattal nem érnek be hat órára, ezt orvosolni lehetne egy negyedórával korábbi indítással. Megjegyezte, nemcsak a mostani átalakítás miatt hangzott el észrevétel, a 2, 11 és 83-as járatokat is sokan hiányolják. A monopolhelyzetben lévő DAKK-ot is kritizálta, az árak felsrófolásával elsősorban a szegediek veszítenek. "Gondoljunk bele: ha most nyáron fennakadásokat okoz az új menetrend, akkor mi lesz ősztől, amikor megkezdődik a tanítás az általános, a középiskolákban és az egyetemen!" - fogalmazott a politikus. A kialakult helyzet miatt a ezért Jobbik kampányt kezd, hogy a problémák megoldásához hozzájárulhassanak. Aktivistáik a buszmegállókban mérik fel az utasok igényeit, valamint csütörtök este hattól lakossági fórumot is tartanak.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.