Jobbik: 150 ezer kilométert vettek el a szegediektől a tömegközlekedés átalakításával + SZAVAZÁS



A Jobbik kampányt indít, hogy felmérjék a lakosság tömegközlekedési igényeit. Logikátlannak tartják a most életbe lépett módosításokat, amikkel csupán kilométert spórolna a baloldali városvezetés. A problémák nem most alakultak ki, a hozzájuk eddig eljuttatott észrevételek a tömegközlekedési nagyprojekt megvalósításáig nyúlnak vissza. További járatok megszűnését várják, többek között a 90F-est gondolják "halálraítéltnek".
"Hat járat -a 13, a 13A, 20A, 74A, 79, 84A - megszűnt, húsz útvonala módosult. Ezzel Szegedtől évente 163 ezer kilométert vett el a városvezetés, de csak 12 663 kilométerrel egészült ki a 7A esetében, így összesen több mint 150 ezer kilométerrel kevesebbet kapnak a lakosok!" - mondta csütörtöki sajtótájékoztatóján
Barta Sándor
, a Jobbik szegedi szervezetének alelnöke. Úgy látja, a változtatások miatt több helyen logikátlan, kelleténél hosszabbútvonalak alakultak ki, fontos csomópontokat hagytak ki. Példaként az új 90-est és 67-est emelte ki, ezeken a járatokon megnő a buszsofőrök terhelése, hiszen ők felelnek végig az utasok biztonságáért, a megfelelő szolgáltatásért. "Az átalakítás költségvonzata érdekesen alakul. A megszüntetett kilométerek átlagosan 580 forintot jelentenek, viszont az új járatok megközelítőleg dupla ennyit jelentenek kilométerenként" - magyarázta az alelnök. "Már a tömegközlekedési nagyprojekt tervezésében is stratégiai hibák voltak" - vélekedett Barta Sándor. Bizonyos szempontból érthetőnek tartja a párhuzamosságok kiiktatását, de Makkosházát és Alsóvárost most semmi nem köti össze a
, a 2-es villamos sem pótolja az ugyanilyen számozású busz feladatait. Szerinte Szeged körutas-sugárutas felépítése miatt jó tömegközlekedést lehet kialakítani, a sugárutakon megy a kötöttpályás közlekedés, s ezeket a körutakon keresztül átlósan összeköti a buszhálózat, de ezt felrúgták a projekt esetében.

"Ha folyamatában nézem, a nagyprojekt kialakításától a helyzetet, elsősorban
Nagy Sándor
alpolgármester és a polgármesteri hivatal tevékenységét, akkor gyakran azt látom, hogy több lépésben vezetnek ki járatokat. Tipikus példa lehet erre a 90F, amely most már nem áll meg a 2-es kórháznál, hanem a Kenyérgyári útnál fordul meg. Aki eddig a kórházba járt vele, valószínűleg nem fogja használni, hiszen nem azért érkezett az intézménybe, mert tud egy kilométert sétálni. A járat így arra van ítéltetve, hogy egy következő utasszámláláson azt mondják: nincs kihasználva. Nem tudom, hogy ez mennyire szándékos, de tény: néha pont úgy alakítják ki a járatokat, hogy a fontos helyeket nem érintik" - így Barta Sándor. "Úgy tapasztaljuk, hogy folyamatosan leépülőben van a szolgáltatás" - mondta
Tóth Péter
, a párt városatyája, helyi elnöke. Hozzátette, rengeteg panaszt kaptak az elmúlt egy hónapban, ezeket feldolgozták, s arra jutottak, hogy vannak bizonyos pontok, amelyek esetében megszűnt az összeköttetés. Megfoghatatlannak nevezte a városüzemeltetési bizottság érveit, mivel még a képviselőknek is csak betekintési joguk volt azokba az anyagokba, amelyek indokolták a változtatást. A II-es kórházhoz nem tudnak eljutni a Mars térről az idős emberek, a 13 és 13A megszűnése miatt,
Szentmihály helyzetét súlyosnak tartja, Makkosházáról, Tápéról is érkeztek hozzájuk kritikák, a legtöbben pedig
az általunk is éppen feldolgozott újszegedi és szőregi tömegközlekedési állapotokmiatt panaszkodtak. Subasa és Sziksós esetében problémát jelent, hogy a 7F járat kiváltására való törekvés, az emberek az 5:33-kor induló járattal nem érnek be hat órára, ezt orvosolni lehetne egy negyedórával korábbi indítással. Megjegyezte, nemcsak a mostani átalakítás miatt hangzott el észrevétel, a 2, 11 és 83-as járatokat is sokan hiányolják. A monopolhelyzetben lévő DAKK-ot is kritizálta, az árak felsrófolásával elsősorban a szegediek veszítenek. "Gondoljunk bele: ha most nyáron fennakadásokat okoz az új menetrend, akkor mi lesz ősztől, amikor megkezdődik a tanítás az általános, a középiskolákban és az egyetemen!" - fogalmazott a politikus. A kialakult helyzet miatt a ezért Jobbik kampányt kezd, hogy a problémák megoldásához hozzájárulhassanak. Aktivistáik a buszmegállókban mérik fel az utasok igényeit, valamint csütörtök este hattól lakossági fórumot is tartanak.