Nincs minden szegedi autóbuszvonal végállomásán mellékhelyiség, a járművezetők így kénytelenek máshol elintézni szükségleteiket. A kánikulában viszont hosszabb szüneteket tarthatnak, az SZKT-nál például egy 8-10 órás műszakban legalább 120 percet pihenhetnek a sofőrök.
Néhány napja történt a fővárosban, hogy az 58-as busz sofőrje az egyik megállóban kiszállt, mert vécére kellett mennie. A járatnak csak végállomásán van mellékhelyiség, a járművezető tehát kényszerhelyzetben cselekedett így. A sofőr alapos szidást kapott a Budapesti Közlekedési Központ fődiszpécserétől, tekintettel arra, hogy a kisdolog" miatt három-négy percet késett a járat, a közvetlen felettese azonban elnézte neki a dolgot -
számolt be a történekről a Nol.hu.
Az eset kapcsán arra voltunk kíváncsiak, Szegeden milyen gyakran és hol biztosítanak lehetőséget a járművezetőknek a "felfrissülésre", különösen a kánikulára való tekintettel, amikor ők is a megszokottnál több folyadékot isznak. Kiderült, nem minden autóbuszvonal végállomásán van kialakított mellékhelyiség, a sofőrök máshol tarthatnak munkaközi szünetet. A helyi autóbusz-közlekedésért felelős Dél-alföldi Közlekedési Központ Zrt. járművezetői szünetek és megszakítások mellett 6-8 órát vezetnek egy műszakban - tudtuk meg a társaság kommunikációs osztályától. A városi vonalak többségét úgy alakították ki, hogy legalább a végállomások egyikén legyen pihenőhely. Ahol azonban erre nincs lehetőség, valamelyik decentrumban, vagyis a város külső területén biztosítják a munkaközi szünet kényelmét. Itt pihenhetnek, regenerálódhatnak a sofőrök, itt van lehetőségük a mellékhelyiség használatára is, hogy elkerülhetőek legyenek a fővárosihoz hasonló esetek. A közlekedési társaság kérdésünkre azt írta, az utasok részéről eddig nem érkezett panasz, hogy a végállomásokon megcsúszott sofőrök miatt többperces késéseket halmoztak volna fel a járatok, mert mint írták: a "járatok közlekedésének zavartatása nélkül" adják ki a pihenőidőt.
A troli- és villamosközlekedést a Szegedi Közlekedési Társaság koordinálja, kérdéseinkre
Majó-Petri Zoltán
igazgató válaszolt. Elmondta, minden légkondicionált végállomáson van kialakított toalett, amennyiben pedig valamelyik járat terelőútvonalra kényszerül, úgy mobil vécét bérelnek a vezetőknek. A társaság egyébként végállomástól végállomásig 7-10 perces pihenőt biztosít a jármű vezetőinek. "A nyári pihenő idők kissé hosszabbak, mint a téli időszakban. Amennyiben egy jármű vezetője jelzi, hogy a nagy meleg vagy egyéb ok miatt nem tud tovább dolgozni, akkor kiváltását is kérheti a diszpécsertől" - folytatta az igazgató. A troli- és villamosvonalakon valamivel hosszabb műszakban dolgoznak, de a 8-10 munkaórából összesen átlagosan 120-160 percnyi pihenőt vehetnek igénybe. Pihenőidőből adódó többperces késére az SZKT-nál ritkán van utaspanasz, a zavartalan tömegközlekedés érdekében "tartalékszolgálatot állítanak be, vagy átszervezik a vonalat és a forgalomirányítás igyekszik kezelni a helyzetet".
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.