Két héttel ezelőtt döntött a városüzemeltetési bizottság a módosításokról. Várost átszelő új járatok, megszűnő, vagy új útvonalon járó trolibuszok, buszok. Szentmihálytól Subasáig sokan lepődhetnek meg csütörtök reggel. Készüljön fel velünk a változásokra!
A mai nap utoljára készülhetett fénykép a Mátyás térnél áthaladó 90F buszról, holnaptól nem a vasútállomás, hanem a Vadaspark lesz a járat végállomása. Délutánra már eltüntették a buszmegálló táblájáról is a menetrendjét, habár csak holnap lép életbe a
június 2-án elfogadott menetrend. A város a döntéssel idén 83 millió forintot szeretne spórolni, igaz, ennek ára a lakosság felháborodása. A buszmegállókban azt tapasztaltuk, a többség nem tudott a menetrend módosulásáról, a megszűnő járatokról, új buszokról. Információink szerint az egyik városrészben lakossági fórumot is tartottak a lépés miatt, mert ugyan az iskolák szeptemberig zárva tartanak, de munkahelyükre már csak átszállással tudnak eljutni az ott élők. A SZEGEDma kommentelői sem fukarkodtak a jelzőkkel, Facebookon egyikük azt írta a 76-os busszal kapcsolatban, hogy "nem mintha egyikben is látnék rációt, de ez az ötlet különösen súlyos agybajra utal. Milyen elmeháborodott népség felel ezekért a tervekért? Nem hiszem el, hogy ezt komolyan gondolják." Más az újszegedi menetrendet kritizálta, nehezményezve, hogy még nehezebb lesz bejutni a városba. Többen megkérdőjelezték, hogy a döntéshozók használják-e Szeged tömegközlekedését, vagy csak a spórolás a fontos számukra. A 20-as járatait ritkítják reggel és este. A csúcsidőben közlekedő 20A és 74A buszokat összevonják, az új 24-es Petőfitelep és Klebelsberg telep között közlekedik. Bevezetik a 67-es és a 67Y járatokat, az előbbi a Sziksósfürdő - Mars tér- Derkovits fasor - Szerb utca - Szőreg malom, az utóbbi a Sziksósfürdő - Mars tér - Szőregi út - Magyar utca - Szőreg malom vonalon közlekedik, de megmarad a 7F (nyáron), valamint a 60, 60Y. Összevonják a 71-es, 72-es buszokat a 79-essel, egy monstre járatot létrehozva a logisztikai központtól Újszeged Szőreg melletti részéig. A 79-es járatot eltörlik, a 71, 72-es vonala meghosszabbítódik, a jelenlegi 71, 72 vonala pedig 71A és 72A nevet kapja. Az utolsó 36-os a Honvéd tér irányából 5 perccel később indul, a 75-ös pedig emiatt szintén ennyivel később Kiskundorozsma felől, a 64-es menetrendjét is módosítják hétköznap reggel a református és evangélikus lelkészség kérésére. A 76-ost és a 13/13A járatokat összevonják, a szentmihályi busz a szalámigyárnál lekanyarodik a külső körútra, ami azt jelenti, hogy a Mars térre megy a járat (tehát nincs közvetlen kapcsolat a tarjáni Víztorony térrel, így inkább a 13A és 76-os busz olvad egybe). A móravárosi kertvárosi résznél halad el, s eltávolodik az általános és középfokú intézményektől, az egyetemi épületektől (például József Attila Tanulmányi és Információs Központ, Bölcsészettudományi Kar székhelye, Rektori Hivatal stb.), a belvárosi munkahelyektől. Kiegészítésképpen - elsősorban a 13-as járat miatt - elindul a 7A troli a Bakay Nándor utca és a Széchenyi tér között. A 84-es csak csúcsidőben közlekedik majd, a 84A megszűnik, a 90-es az újszegedi Gabonakutatótól a személyi pályaudvarig jár, a 90F útvonala módosul, ez összességében azt jelenti, hogy a lakótelepi részek nagyobb részén megmarad a járatsűrűség, viszont attól délre - például Alsóvároson - kevesebb a busz. 77Y néven reggel és délután új buszjárat jön létre, elsősorban a gedói iskolákat kiszolgálva (Gedói Általános Iskola, Deák Ferenc Gimnázium, Szegedi Szakképzési Centrum Krúdy Gyula Szakképző Iskolája stb.).
(A kis képekre az egér jobb gombjával kattintson, majd válassza ki a "Link megnyitása új lapon" menüpontot, így nagyobb méretben láthatja a táblázatokat!)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.