Közélet

Drasztikus változások a menetrendben! - Fonódó buszjáratok jönnek létre + FOTÓK, TÉRKÉPEK, MENETRENDEK

Drasztikus változások a menetrendben! - Fonódó buszjáratok jönnek létre + FOTÓK, TÉRKÉPEK, MENETRENDEK

2016. június 2., csütörtök
Drasztikus változások a menetrendben! - Fonódó buszjáratok jönnek létre + FOTÓK, TÉRKÉPEK, MENETRENDEK
mars_ter_buszsav02_gs

Szinte az egész várost érintik a módosítások. Ritkítások, összevonások, új busz- és trolibuszjáratok.

Elfogadta a városüzemeltetési bizottság Szeged tömegközlekedési menetrendjének módosítását. A 20-as járatait ritkítják reggel és este. A csúcsidőben közlekedő 20A és 74A buszokat összevonják, az új 24-es Petőfitelep és Klebelsberg telep között közlekedik. Bevezetik a 67-es és a 67Y járatokat, az előbbi a Sziksósfürdő - Mars tér- Derkovits fasor - Szerb utca - Szőreg malom, az utóbbi a Sziksósfürdő - Mars tér - Szőregi út - Magyar utca - Szőreg malom vonalon közlekedik, de megmarad a 7F (nyáron), valamint a 60, 60Y.

Mihálffy Béla

, a Fidesz-L.-É.T. képviselője felszólalt a subasaiak érdekében, hangsúlyozva, hogy a hosszú járat érinti a Belvárost és a régi hidat, ami késéseket okozhat pont csúcsidőben, amikor az általa képviseltek munkahelyükre utaznának. Nehezményezte azt is, hogy már egy korábbi változtatással is rosszul jártak az ott élők, mert régebben a helyközi járatokra helyi bérletekkel felszállhattak, e lehetőséget azonban 2-3 éve megszüntették. Összevonják a 71-es, 72-es buszokat a 79-essel, egy monstre járatot létrehozva a logisztikai központtól Újszeged Szőreg melletti részéig. A 79-es járatot eltörlik, a 71, 72-es vonala meghosszabbítódik, a jelenlegi 71, 72 vonala pedig 71A és 72A nevet kapja. Az utolsó 36-os a Honvéd tér irányából 5 perccel később indul, a 75-ös pedig emiatt szintén ennyivel később Kiskundorozsma felől, a 64-es menetrendjét is módosítják hétköznap reggel a református és evangélikus lelkészség kérésére. A 76-ost és a 13/13A járatokat összevonják, a szentmihályi busz a szalámigyárnál lekanyarodik a külső körútra, ami azt jelenti, hogy a Mars térre megy a járat (tehát nincs közvetlen kapcsolat a tarjáni Víztorony térrel, így inkább a 13A és 76-os busz olvad egybe). A móravárosi kertvárosi résznél halad el, s eltávolodik az általános és középfokú intézményektől, az egyetemi épületektől (például József Attila Tanulmányi és Információs Központ, Bölcsészettudományi Kar székhelye, Rektori Hivatal stb.), a belvárosi munkahelyektől. Kiegészítésképpen - elsősorban a 13-as járat miatt - elindul a 7A troli a Bakay Nándor utca és a Széchenyi tér között. A 84-es csak csúcsidőben közlekedne, a 84A megszűnik, a 90-es az újszegedi Gabonakutatótól a személyi pályaudvarig jár, a 90F útvonala módosul, ez összességében azt jelenti, hogy a lakótelepi részek nagyobb részén megmarad a járatsűrűség, viszont attól délre - például Alsóvároson - kevesebb a busz, ezt

Nagy Sándor

(Együtt) városfejlesztési alpolgármester is elismerte. 77Y néven reggel és délután új buszjárat jön létre, elsősorban a gedói iskolákat kiszolgálva (Gedói Általános Iskola, Deák Ferenc Gimnázium, Szegedi Szakképzési Centrum Krúdy Gyula Szakképző Iskolája stb.). A város ezzel mintegy 83 millió forintot kíván spórolni, a költségcsökkenés miatt a városüzemeltetési bizottság is dönthetett a kérdésben. A balliberális oldal hat igenjével, s az ellenzék -

Szentistványi István

független,

Rácz Tibor

(Jobbik), Mihálffy Béla (Fidesz-L.É.T.) - tartózkodásával elfogadott tervezet június 16-tól válik valósággá.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.