Közélet

Médiatanács: felmérés a televíziós műsorszponzorációról

Médiatanács: felmérés a televíziós műsorszponzorációról

2016. március 10., csütörtök
Médiatanács: felmérés a televíziós műsorszponzorációról

A múlt év második felében több mint ezer cég jelent meg televíziós műsor támogatójaként a magyar médiában, négyötödük azonban csupán egyetlen adón - áll a hazai műsorszponzorációról készített médiahatósági felmérésben.

Az MTI-hez csütörtökön eljuttatott összegzés szerint ez idő alatt a több mint 87 ezer támogatói üzenetet 547-féle műsorban, a folyamatosan monitorozott RTL Klubon, a TV2-n, a Duna Televízión, valamint az - egy-egy hónap erejéig feltérképezett - ATV-n, a Life Networkön, az m4-en, a sport1-en, a Viasat3-on és a Viva televízión mutatták be. A szpotok aránya az összműsoridőhöz képest egy százalék körül alakul, az arány évről évre lassú emelkedést mutat. A legtöbb üzenetet a TV2 időjárás-jelentése vonzotta (10 636 darabot), a legtöbbször feltűnő szpot a HUF-BAU építőpontokat népszerűsítette (1403 alkalommal). A céges összesítésben a pálmát a Magyar Telekom Nyrt. vitte el, amely nyolcféle üzenetet közölt összesen 3271 alkalommal, 5 óra 3 perc összidővel. A legtöbbet költő szektor a szolgáltatás volt, amelynek sikerét a vendéglátóhelyek által felajánlott voucherek és kulturális eseményekre szóló nyereményjegy-felajánlások alapozták meg. A szponzori kommunikáció többsége - 69 százaléka - minimalista: csupán a céglogót vagy -nevet jeleníti meg egy-egy álló inzerten - írják. A teljes tanulmány a

www.nmhh.hu

oldalon olvasható.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.