Közélet

Több mint 600 étterem csatlakozott a torkos csütörtökhöz

Több mint 600 étterem csatlakozott a torkos csütörtökhöz

2016. február 11., csütörtök
Több mint 600 étterem csatlakozott a torkos csütörtökhöz

A torkos csütörtökkel kezdetét vette a Magyar Turizmus (MT) Zrt. Gasztroélémények éve 2016 programsorozata, a néphagyományra épülő gasztronómiai akcióhoz idén több mint 600 étterem csatlakozott, ahol ezen a napon fél áron lehet fogyasztani - jelentették be a szervezők képviselői sajtótájékoztatón csütörtökön Budapesten.

A torkos csütörtökre február 9-ig jelentkezhettek a vendéglátóhelyek.

Ruszinkó Ádám

, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) turizmusért felelős helyettes államtitkára azt emelte ki, hogy a magyar turizmus 2015-ben rekordévet zárt, minden várakozást felülmúlva. Több mint 10 millió vendég, 25,6 millió vendégéjszakát töltött el Magyarországon. A kereskedelmi szálláshelyek bevételei 368 milliárd forintot tettek ki, a vendégek száma 7,4, a vendégéjszakák száma 5,4 százalékos növekedést mutat, a bevételek pedig 10 százalékot meghaladóan nőttek. A vendéglátás forgalmának bővülése 11 százalékos volt - ismertette. Ruszinkó Ádám elmondta, hogy az étterembe járás, a gasztronómia és az új ízek kipróbálásának népszerűsítésére létrehozott torkos csütörtökkel kezdetét vette a Gasztroélmények éve 2016. A magyar gasztronómia akkor lehet nemzetközileg is sikeres, ha belföldön is van kereslet a minőségi szolgáltatásokra, az akció ezt célozta meg - mondta.

Faragó Péter

, az MT Zrt. vezérigazgatója közölte: a torkos csütörtök rendezvény során együttműködnek a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósággal (NFH), kiemelt figyelmet fordítva a szabályok betartására, hogy a vendégek és a vendéglátóhelyek elégedettsége a lehető legmagasabb legyen. Az idei újdonságok között említette a megújult arculat mellett, hogy a vendéglátóhelyeknek nem kötelező az alkoholtartalmú italokra 50 százalékos kedvezményt adni, minden másra azonban továbbra is 50 százalékos kedvezményt kell nyújtaniuk. Kiemelte: az ágazat 2015-ös rekordévéhez a társaság marketingtevékenysége is hozzájárult. A Gasztroélmények éve kampány több gasztronómiai eseményt ölel fel, regionális, helyi rendezvényekkel, külképviseleti és agrármarketing termékpályákhoz kapcsolódó aktivitásokkal kiegészülve. Példaként említette az április végén megrendezendő országos pikniket, vagy a Bocuse d'Or szakácsverseny májusi európai döntőjét Budapesten. Az eseményekről részletesen a márciusban induló Gasztroélmények éve weblap tájékoztat majd - közölte. Emlékeztetett: a torkos csütörtököt először 2006-ban rendezte meg az MT Zrt., a társaság felmérése alapján az éttermek 95 százaléka az évszakhoz képest kedvezőbb vendégforgalmat ért el. Az 50 százalékos kedvezmény ellenére a felmérésben részt vevők 87,3 százalékánál a bevétel is kedvezőbben alakult. Tavaly több mint 110 ezer vendég torkoskodott ezen a napon a csatlakozott éttermekben - ismertette. A gasztronómiai turizmus mára az idegenforgalom egyik legdinamikusabban fejlődő szegmense lett, a turisták költésének több mint harmada gasztronómiai termékek fogyasztásához kötődik - mutatott rá.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.