Közélet

Az LMP visszacsábítaná a tömegközlekedési eszközökre a szegedieket

Az LMP visszacsábítaná a tömegközlekedési eszközökre a szegedieket

2016. február 11., csütörtök
Az LMP visszacsábítaná a tömegközlekedési eszközökre a szegedieket
kettes_villamos14_gs

A probléma megoldását a bérletárak radikális csökkentésében látják. Ma gyakran egy ember számára is olcsóbb az autó, mint a villamos.

"Szegeden egyértelműen csökkent az utóbbi években a tömegközlekedést használók száma, amire a városvezetés a bérletárak növelésével és járatritkításokkal válaszolt" - mondta

Sarlós Ferenc

fizikus, a Lehet Más a Politika aktivistája, aki szerint ez egy ördögi kör, mert az önkormányzat reakciói miatt még kevesebben használják a közösségi közlekedést, s végül csak néhány fővonal marad meg. Ezzel párhuzamosan nő a gépkocsiba ülők száma, ami terheli a környezetet, szmog kialakulásához vezet és rongálja az utakat. "Úgy gondoljuk, hogy első lépésként a bérletárakon kell változtatnunk. Ugyanis olyan drágák a szegedi helyi bérletek, hogy akár egy főnek is megéri autóba ülnie!" - mutatott rá a fizikus. Húszszázalékos bérletárcsökkenés számításaik szerint megállítaná ezt a folyamatot, amennyiben pedig a jelenlegi ár ötven százalékárért adnák a bérletet, akkor megfordítható lenne a trend, mert ez utóbbi esetben anyagilag nem érné meg a gépkocsi használata, csak azok szállnának autóba, akik egyébként sem vennék igénybe a közösségi közlekedést. Az LMP megvizsgálta a SZKT jegybevételeit, s arra jutottak, hogy 450-500 milliós bevételcsökkenést jelentene a cégnek, ha a felére csökkentenék a bérletárakat (a jegyárak változatlanul hagyása mellett), amely kiesés valójában ennél kisebb mértékű lenne a visszatérő utasok miatt. E cél eléréséhez azt javasolja az LMP

módosító indítványában

, hogy a villamosközlekedés elektromos hálózatát oly módon alakítsák át, hogy a járművek fékezésekor keletkező elektromos energiát vissza tudják táplálni az elektromos hálózatba. Számításaik szerint ezzel évente 150-200 millió forintot spórolhatna az SZKT a villanyszámláján, s ebből húszszázalékos bérletárcsökkentést lehetne végrehajtani. Sarlós Ferenc kiemelte, ha elfogadják a javaslatukat, s valóban erre a célra költik az így megmaradt pénzt, akkor további javaslatokat nyújtanak be, hogy elérhessék a kívánt kedvezményes bérletárakat.

A helyi tömegközlekedést igénybe vevők számának csökkenése, illetve a növekvő árak ellen tenne a szegedi LMP - KLIKK: http://szegedma.hu/?p=608633

Közzétette: Szegedma Hírportál – 2016. február 11.
Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.