Rémhír, hogy csak hétköznap járnak majd a csuklós buszok Szegeden (FRISSÍTVE)



Az egyik közösségi oldalon tett bejegyzés szerint radikálisan csökkenti a DAKK a csuklós buszok közlekedtetési idejét. Utánajártunk, hogy mi igaz az információkból.
A Facebook közösségi oldal egyik csoportjában komoly vitát generált az az állítólagos hír, hogy mivel a szegedi önkormányzat nem fizeti a csuklós buszok közlekedtetésének plusz költségeit bizonyos időpontokra, így hétvégén, illetve hétköznap este hat és reggel hat között csak szólójáratokat közlekedtetnek. Mivel nem tapasztaltunk változást az említett időpontokban, megkérdeztük a Dél-alföldi Közlekedési Központ Zrt.-től (DAKK), hogy igazak-e a pletykák. A cég válaszában megírta, hogy helyi autóbusz-közlekedését közszolgáltatási szerződés formájában végzi. A menetrendi paramétereket a szegedi önkormányzat határozza meg mint megrendelő és finanszírozó, a DAKK a város által meghatározott menetrend és elvárások alapján köteles közlekedtetni buszait.
Mészáros Sándor
, a DAKK szóvívője arról tájékoztatta lapunkat, hogy a hivatkozott dokumentum részletesen előírja azt is, hogy mely járatoknál, milyen időpontokban kell feltétlenül csuklós autóbuszokat indítani, amelyek üzemeltetési költsége 35-40 százalékkal magasabb egy szólójárműnél. „A járműállomány összetételéből adódóan, illetve egyes járatokon a zsúfoltság csökkentése érdekében – a megrendelt járatokon felül is közlekedtetünk nagy befogadó képességű autóbuszokat, de természetesen költséghatékonysági szempontból társaságunk érdeke, hogy a rendszerben minél kevesebb felesleges csuklós futás legyen” – tette hozzá. A jegy- és bérletárakat szintén a város határozza meg. A DAKK cáfolta azt is, hogy a szegedi önkormányzat kevesebbet fizetett volna számukra az előírtnál, eddig nem tapasztaltak problémát, mindig a közszolgáltatási szerződésben foglaltak szerint teljesítette a város a fizetési kötelezettségeit. A válaszokból úgy tűnik, hogy 2017. január elsejéig biztosított a szegedi buszközlekedés. A szegedi önkormányzat városfejlesztési alpolgármestere,
Nagy Sándor
(Együtt) azt nyilatkozta több helyi médiumnak, hogy a DAKK és az önkormányzat tárgyal a 2017. január egytől 2024. december 31-ig tartó időszakra szóló szerződéskötésről, amelynek értelmében a céghez tartozna továbbra is a város helyi buszközlekedése. Nagy Sándor arról tájékoztatott, 2,7 milliárd forint helyett négymilliárd forintot kér a szolgáltatásért a DAKK. Mivel bérlet- és jegyárakat nem tudnák növelni, így a városnak az eddigi 700 millió forint helyett kétmilliárd kiegészítő támogatást kellene adnia – mondta az alpolgármester. Az ezzel az üggyel kapcsolatos kérdéseinkre azonban a másik fél beleegyezésének hiánya, s a folyamatban lévő pályázat miatt nem kívánt reagálni a DAKK.
Nagy Sándor: Nem lesz változás
"Az elmúlt hetekben nem módosítottunk a DAKK-kal kötött szerződésén, a korábbiakkal megegyezőek maradnak a paraméterek is" - nyilatkozta
Nagy Sándor
(Együtt) városfejlesztési alpolgármester lapunknak. Elmondta, eddig is ritkán közlekedtek hétvégén a csuklós buszok, de ő ezt nem érezte problémának, gyakran így is kihasználatlanok a járművek személyes tapasztalatai szerint. "Idén nem lesz változás, a hétvégi kibocsátási kapacitást megfelelőnek tartjuk" - zárta szavait.
Szárnyra kapott a hír az interneten, hogy a DAKK csak hétköznap üzemeltei a csuklós buszokat a városi közlekedésben - utánajártunk, mennyi igaz ebből. KLIKK: http://szegedma.hu/?p=604641 Közzétette: Szegedma Hírportál –2016. január 29.