A pedagógusokat érintő aktualitásokról esett szó csütörtökön az ÁGOTA Alapítvány Csongor téri kulturális és közösségi centrumában. A szakembereknek immár tizenhetedik alkalommal szerveztek konferenciát, ahol többek között szó volt a még csak előkészítés alatt álló önértékelés rendszeréről, a pedagógus előmeneteli minősítésről és a Pedagógiai Oktatási Központok feladatáról is.
A pedagógus konferencia és továbbképzési nap őszi és tavaszi rendezvényén igyekszik átfogni az oktatást érintő legfontosabb változásokat, folyamatban lévő változtatásokat. A köznevelési rendszer újdonságairól szóló plenáris ülésnek és szekcióüléseknek ezúttal az ÁGOTA Alapítvány megújult Csongor téri kulturális és közösségi centruma adott otthont, ahol több mint 200 pedagógust láttak vendégül a szervezők. Az aktualitások tükrében a meghívott előadók sorra vették a Pedagógiai Oktatási Központok pedagógiai-szakmai szolgáltatásokkal kapcsolatos helyi feladatait, az önértékelést mint újonnan bevezetett minősítési rendszert, valamint a szeptemberben átalakított pedagógus életpályamodell változásait.
A Szegedi Kistérség Többcélú Társulása immár három éve Koordinációs Központként irányítja a kistérségi óvodafenntartást és részt vesz az állami fenntartású kistérségi iskolák működtetésében. A társulás már nyolc éve működik azért, hogy az önkormányzati fenntartású oktatási intézményekkel közösen biztosítsák a színvonalat és a hatékonyságot az iskolákban. Az intézményrendszer alá 3000 gyerek tartozik óvodáktól a gimnáziumokig Szegedről és a környező településekről - foglalta össze köszöntőjében
Ratkai Imre
, a társulás igazgatója. "Figyelemreméltó, hogy ebben az évben az állam megindította az iskolaközpontok szervezését, melyek módszertani, tartalmi és infrastrukturális fejlesztések és iskolabusz-hálózat működtetése útján nyújtanak majd iskolaválasztási lehetőséget a környező kistelepüléseken élő szülők általános iskolás gyermekei számára." Ilyen iskolabuszok működnek már Szőregen és Sándorfalván is, előbbibe naponta 200 diák érkezik reggelente. "A társulási fenntartású intézményrendszerrel szemben támasztott szakmai elvárások két kiemelt területe volt az eredményes nyelv- és informatikaoktatás" - folytatta az igazgató, majd hozzátette, az említett területeken példaértékű fejlesztések történtek: minden iskolában egységes tantárgyi programban oktatják az angol nyelvet és az informatikát. Előbbi azért lehet sikeres, mert angol anyanyelvű vendégtanárok foglalkoznak a gyerekekkel, valamint, hogy immár nyolcadik éve működik a próbanyelvvizsga-rendszer is. Ratkai Imre kitért arra is, 2007 és 2012 között több mint egymilliárd forint jutott az iskolák felújítására, például a szatymazi és sándorfalvi többtelepű intézmények felszámolására és egységesítésére.
"Ősszel és tavasszal szervezünk továbbképzési napot, melyhez minden alkalommal több mint 200 pedagógus csatlakozik. Olyan aktualitásokat vettünk elő a mai napra, melyek a lehető legtöbbeket érdekelnek. A fő témánk most, hogy milyen újítások vannak a köznevelési rendszerben. Fontos, hogy a pedagógusok eljussanak az ilyen konferenciákra" - mondta
Gera Tibor
, a Szeged és Térsége Eötvös József Gimnázium, Általános Iskola igazgatója. Hangsúlyozta, az elmúlt tizenhét alkalommal olyan előadókat tudtak elhozni ezekre a szakmai napokra, akiket más iskoláknak korábban nem volt lehetőségük vendégül látni. A csütörtöki napon az előadók sorában köszöntötték többek között
Szabó Győzőné
és
Szabó Győző
oktatási szakértőket, valamint
Retkes Ákost
a Szegedi Pedagógiai Oktatási Központ képviseletében. A helyszínválasztás sem a véletlen műve, hiszen a kulturális és közösségi ház működtetője, az ÁGOTA Alapítvány is kiemelt figyelmet fordít a gyermekek délutáni felzárkóztatására, a tehetséggondozásra.
Kothencz János
, az alapítvány elnöke a funkcióiban is megújult, területileg kibővült Csongor téri épülettel kapcsolatban elmondta, délutáni foglalkozásaikra és szabadidős programjaikra minden szegedi és Szeged környékén élő gyermeket szívesen várnak. Több mint 30-féle programjuk között szerepelnek például gyógypedagógiai foglalkozások és korrepetitori felzárkóztató órák is, 17 ezer kötetes könyvtáruk pedig szabadon használható a fiatalok számára.
A konferencián szó volt a még csak előkészítés alatt álló önértékelés rendszeréről, a pedagógus előmeneteli minősítésről és a Pedagógiai Oktatási Központok feladatáról is.http://szegedma.hu/?p=582642
Szerző: Szegedma Hírportál, 2015. október 22.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.