A Közúti Közlekedési Szakszervezet (KKSZ) szerint vészhelyzetben vannak a Volán-társaságok: ha a kormány nem orvosolja a létszámhiánnyal kapcsolatos problémákat, hamarosan leállhatnak a buszok, és az ágazatnak béremelésre is szüksége van - közölte hétfőn az MTI.
A szakszervezet a hétfőn az MTI-hez eljuttatott közleményében kiemelte: a problémák megoldását nem a MÁV és a Volán-társaságok összevonásában látják, szemben a Miniszterelnökséget vezető miniszterrel, aki ezt is egyfajta lehetőségnek nevezte korábban. Egy július eleji sajtótájékoztatón a Volán-társaságokkal kapcsolatos kérdésre
Lázár János
felvetette a MÁV és a Volán összevonásának lehetőségét, amely azonban - mondta - csak egy a kormányzat előtt fekvő, a tömegközlekedés korszerűsítésére vonatkozó koncepciók közül. A KKSZ úgy fogalmazott: nem értik, hogyan akarják a döntéshozók 2017. január 1-jei piacnyitás előtt versenyképes helyzetbe hozni a regionális közlekedési központokat. Az ágazatnak 1200 új buszra is szüksége lenne, bár a járműbeszerzés még pályázati szakaszban sincs - tették hozzá. A szakszervezet közleményében arra is felhívta a figyelmet, hogy azonos gondokkal küzdenek a közlekedési ágazat különböző szereplői, ugyanis a MÁV-nál és a teherfuvarozóknál is komoly problémát jelent a létszámhiány. Idézték Wáberer Györgyöt, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) elnökét, aki szerint mintegy 6500 sofőr hiányzik a szakmából. A KKSZ szerint a kormánynak béremeléssel és megfelelő képzéssel kellene gondoskodnia utánpótlásról, és a közlekedési ágazat megmentéséről. Azt is kiemelték, hogy a Volán-társaságok összesen mintegy 18 ezer munkavállalónak biztosítanak munkát.
"A DAKK Dél-alföldi Közlekedési Központ Zrt. állományában nagyságrendileg 1500 autóbuszvezető teljesít szolgálatot, ebben a foglalkoztatási csoportban évek óta probléma, hogy a munkaerőpiacon nem áll rendelkezésre elegendő létszámú képzett, felkészült autóbuszvezető" - tájékoztatta hírportálunkat a DAKK Dél-alföldi Közlekedési Központ Zrt. A helyzet javítására belső- és külső képzéssel törekszik a Társaság: "Jelenleg is van betöltetlen autóbuszvezetői munkaerőigényünk: ezt a folyamatban lévő képzéssel, illetve a hónap végén induló újabb autóbuszvezetői képzéssel tervezzük pótolni" - tudta meg szerkesztőségünk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.