Közélet

A kancellár közbelép: mégis leszállhat a szegedi SBO-nál a mentőhelikopter életmentő esetben

A kancellár közbelép: mégis leszállhat a szegedi SBO-nál a mentőhelikopter életmentő esetben

2015. január 21., szerda
A kancellár közbelép: mégis leszállhat a szegedi SBO-nál a mentőhelikopter életmentő esetben
helikopter02_gs

Hiába hiányzik az üzembentartási engedélye a szegedi SBO helikopter leszállójának, Devecz Miklós kancellár megegyezett a Nemzeti Közlekedési Hatósággal, hogy életmentő esetben mégiscsak leszállhat a mentőhelikopter.

„Tegnapelőtt szembesültem a helikopter-leszállóval kapcsolatos problémakörrel, majd tájékozódtam az ügyben. Háromféle engedélyt kell beszerezni, az úgynevezett létesítései engedélyt, amit még 2012-ben megkapott az SZTE, a használatba vételi engedélyt pedig a tavalyi év második felében szerezték be. Az üzemeltetéshez azonban bizonyos személyi és tárgyi feltételek is szükségesek, ezt foglalja magában az üzembentartási engedély. A Nemzeti Közlekedési Hatósággal abban egyeztünk meg, hogy az üzembentartási engedély megszerzéséig is fogadhat a klinika életmentő esetekben mentőhelikoptert” – nyilatkozta a SZEGEDma.hu-nak

Devecz Miklós

, a Szegedi Tudományegyetem nemrég kinevezett kancellárja. Hozzátette, a Nemzeti Közlekedési Hatósággal egyetértettek abban, hogy ki kell épülnie a leszállóhely infrastruktúrájának, de – ahogy fogalmazott – az ésszerűség jegyében meg kell engedni, hogy leszálljon a mentőhelikopter.

December közepén nyilatkozta azt portálunknak Majó Zoltán

, az SZTE gazdasági és műszaki főigazgatója, hogy még minimum 2-3 hónapot kell várni arra, hogy Szegeden az SBO-nál leszállhasson az első mentőhelikopter. Ahogy akkor megírtuk, a leszálló alkalmas a gépek fogadására, minden műszaki engedéllyel rendelkeznek, üzembentartási engedélyük azonban nincs. Majó akkor kitért arra, hogy az előírások szerint légügyi szakembert kell alkalmazni a leszállónál, ezenfelül megfelelő tűzoltó felszerelést, melyben többek között erővágó berendezés is található és egyéb mentesítő eszközök, továbbá speciális védőruhákra van szükség, míg a 24 órás műszakot adó kollégáknak egy speciális tanfolyamot is el kell végezniük. Devecz Miklós kancellár emlékeztetett, a mentőhelikopter esetenként egy szántóföldön vagy épp egy országúti balesetnél száll le a sérültért, vagyis sokkal nehezebb körülmények között navigál a pilóta, mint az SBO tetején létesített leszállónál. A Szegedi Tudományegyetem Szent-Györgyi Albert Klinikai Központ új

sürgősségi betegellátó osztályát

(SBO) egy több mint 676 millió forintos projekt keretében valósították meg. Az egységesítést megelőzően a klinikai központ több helyszínen fogadta a sürgős ellátásra szoruló járó- és fekvőbetegeket évi 122 ezres esetszámmal.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.