Május végén adták át a heliporttal is rendelkező önálló sürgősségi betegellátó központot, de még 2-3 hónapot kell várni arra, hogy az első helikopter le- és felszállhasson az SBO-nál – tájékoztatott Majó Zoltán.
A leszállópálya alkalmas a gépek fogadására, minden műszaki engedéllyel rendelkeznek, ami ahhoz szükséges, hogy az SBO mellett megépített, mintegy 24 méter magas, tetején 20 méter átmérőjű tányérral rendelkező toronyra leszállhassanak a mentőhelikopterek – tájékoztatta a SZEGEDma.hu-t
Majó Zoltán
, az SZTE gazdasági és műszaki főigazgatója. A Nemzeti Közlekedési Hatóság Légügyi Hivatalának jogerős használatbavételi engedélyét már az ősz elején megkapta az SZTE, az üzemeltetéshez azonban további feltételeket kell biztosítani. A szaktárcával és az egészségügyi államtitkársággal jelenleg is levelezik a Szegedi Tudományegyetem, hiszen használatbavételi engedéllyel már korábban is rendelkeztek, de utána megváltozott a jogszabály, ami a működtetéshez szükséges előírásokat tartalmazta, s több milliós beszerzésre kényszerült az SZTE. Majó Zoltán megjegyezte, ez a pluszkiadás, illetve az üzemeltetés majdani költségei is felvetnek bizonyos kérdéseket, ugyanis nem feltétlenül egyetemi feladat az üzemeltetés, hanem regionális, és több szervezetet, hatóságot is érint. „Az üzemeltetéshez biztosítani kell légügyi szakembert, ezenfelül megfelelő tűzoltó felszerelést, melyben többek között erővágó berendezés is található és egyéb mentesítő eszközök, speciális védőruhák, míg a 24 órás műszakot adó kollégáknak egy speciális tanfolyamot kell elvégezniük” – sorolta Majó Zoltán, mi mindenre van szükség a működtetéshez. A gazdasági és műszaki főigazgató úgy kalkulál, hogy még legalább 2-3 hónapig fog tartani, míg megteremtik a működési engedélyhez szükséges feltételeket, ennyi ideig még biztosan eltart például a tanfolyam. A jelenlegi jogszabályok szerint éjszaka nem szállhatnak a mentőhelikopterek, ezért 12 órás műszakot fognak biztosítani Szegeden, melynek ellátásához minimum három főre van szükség. Majó Zoltán arról tájékoztatott, hogy az egyetem négy kollégája is elvégzi az előírt tanfolyamot, és vizsgát tesz legkésőbb tavasszal, ezután kaphatják meg az üzemeléshez szükséges engedélyt. Addig – ahogy az elmúlt két évben is – a Szeged melletti repülőtéren szállnak le a mentőhelikopterek, s onnan mentőautóval szállítják a betegeket a klinikára. https://www.youtube.com/watch?v=dW1oJOzj-Eo Ahogy
, a Szegedi Tudományegyetem Szent-Györgyi Albert Klinikai Központ új sürgősségi betegellátó osztályát (SBO) egy több mint 676 millió forintos projekt keretében valósították meg. Az új, modern integrált egység révén csökkenhet az elkerülhető halálozások és a maradandó egészségügyi károsodások száma. A legmagasabb, III. progresszivitási szintű sürgősségi osztályt alakítottak ki a Semmelweis utcai 410 ágyas klinika földszintjén, modern orvostechnológiai eszközöket (diagnosztikai, monitorizáló gépeket, pumpákat, kiegészítő eszközöket, ápolási eszközöket, statívokat, lámpákat, vérgázgépet) szereztek be, illetve korszerű informatikai rendszert hoztak létre (betegirányítási rendszer, szoftverek és hardverek beszerzésével). Az egységesítést megelőzően a klinikai központ több helyszínen fogadta a sürgős ellátásra szoruló járó- és fekvőbetegeket évi 122 ezres esetszámmal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.