Közélet

Becsey Zsolt: felgyorsítaná a kormány a déli Tisza-híd előkészítését + FOTÓK

Becsey Zsolt: felgyorsítaná a kormány a déli Tisza-híd előkészítését + FOTÓK

2014. október 6., hétfő
Becsey Zsolt: felgyorsítaná a kormány a déli Tisza-híd előkészítését + FOTÓK
becsey_kothencz_sajttaj06_gs

Jelentősen csökkentheti a szegedi tranzitforgalmat, ha jövőre átadják a román határig az M43-ast, illetve megnyílik a régi röszkei átkelő - közölte Becsey Zsolt helyettes államtitkár Szegeden.

„A szegedi emberek éltszerű felvetései alapján állítottuk össze a választási programunkat, melyet négy miniszter és kilenc államtitkár is hitelesített, amikor városunkban jártak. Mi szót értünk a kormányzattal, szóba állunk vele, célunk, hogy élhetőbb legyen Szeged” – közölte

Kothencz János

, a kormánypártok és a L.É.T. Egyesület polgármesterjelöltje. Emlékeztetett, a déli Tisza-híd megépítését a jelenlegi városvezető 4, 8 és 12 éve minden egyes választási kampányban megígérte, de mégsem történt semmi. „Amennyiben a szegedi választópolgárok megtisztelnek bennünket bizalmukkal, a kormányzattal történő hatékony kooperációnak köszönhetően megvalósítjuk ezt a fejlesztést” – jelentette ki. Kothencz elmondta, a helybéliek a tápéi komp újraindítását is szorgalmazzák, továbbá azt, hogy az M43-as autópálya Szegedet elkerülő szakasza ingyenes legyen. Hozzátette,

Magyar Lászlóval

, a 11-es körzet (Belváros) önkormányzati képviselőjelöltjével azt is kezdeményezik, hogy a belvárosban a közfeladatot ellátó intézmények – így a kórházak, oktatási intézmények és hivatalok – előtt ingyenessé tenni a parkolást. Ezen felül a parkolási díjak drasztikus csökkentését is megvalósítanák. A kormányzattal való konstruktív együttműködés fontosságát hangsúlyozta

Becsey Zsolt,

a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára is. Emlékeztetett, hogy egyes közfeladatok ellátását az önkormányzatok végzik, míg más a kormány feladata. „Ha a kormány és a városvezetés egymással baráti kooperatív viszonyban van, az rengeteget hozhat a városnak” – jegyezte meg. Elmondta, az M43-as Szegedet elkerülő szakaszának ingyenessé tételéra vonatkozó kérést megvizsgálják, Becsey szerint „diszkriminatív bánásmódra nincs szükség”. Becsey közölte, 2015 elején átadják az M43-as út Nagylaknál és a román oldalon egyaránt, illetve jövő év első felében megnyílhat a régi röszkei átkelő a magyar-szerb határon is. „Mindkét fejlesztésnek jelentős szerepe lesz abban, hogy Szegedet tehermentesíti a tranzitforgalomtól” – fogalmazott. A kormány már az előző ciklusban megkezdte az 55-ös számú főút fejlesztését Szeged határától Mórahalomig, amit az Európai Unió is jóváhagyott nagyprojektként, továbbá a 47-es számú főút a 11,5 tonnás megerősítése zajlik.

A déli Tisza-híddal kapcsolatban arról számolt be a helyettes államtitkár, hogy Seszták Miklós miniszter az előkészítési és tervezési munkálatok kapcsán egyeztetett a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-vel, hogy felgyorsuljon ez a folyamat. Szeged szempontjából egy másik fejlesztést terveznek, ez a szabadkai vasút korszerűsítése. „Akkor valósulhatnak meg ezek a fejlesztések, ha európai uniós forrásokat tudnak hozzárendelni, de a politikai szándék megvan arra a kormány részéről, hogy később Temesvár, vagy Szőregen keresztül Kikinda felé, illetve Szabadka felé felújítsuk a vonalakat, és ha kell, akkor hidat építsünk hozzá. Ezeknél a fejlesztési terveknél maximálisan figyelembe vesszük a lakossági igényeket” – részletezte Becsey Zsolt. A tápéi komppal kapcsolatban a városházán is folytatott tárgyalásokat, mint elmondta, a kormány figyelmet fordít erre a területre is, de mivel városi közlekedést szolgál a tápéi komp, elsődlegesen önkormányzati feladat annak üzemeltetése. A szegedi MSZP-frakció az alább olvasható közleményben reagált az elhangzottakra: "A Fidesz mindenféle közlekedésfejlesztésre vonatkozó ígérete hiteltelen, hiszen az elmúlt években folyamatosan akadályozták a közlekedésfejlesztési beruházásokat a városban. Az elmúlt hetekben zárult 30 milliárd forintos tömegközlekedési nagyprojektben támadták a 2-es villamosvonal megépítését, alaptalan feljelentgetésekkel közel két évig akadályozták a trolibeszerzést és mutyigyanús körülmények között próbálták meg módosítani a 30 milliárdos üzletet jelentő busztendert az idei év elején. A városvezetés az elmúlt években kiemelt figyelmet fordított a közlekedésfejlesztésre. Megépült Szegedig az M5-ös autópálya, elkészült - a román tranzitforgalmat a városból kivezető - M43-as autópálya, 30 milliárd forint értékben megújultak a villamospályák, új villamos és trolivonal épült, új villamosokat és trolikat vásárolt a város. Az elmúlt években Botka László polgármester a Parlamentben több alkalommal interpellációban kérte a kormányt, hogy tegyék ingyenessé az M43-as Szegedet elkerülő szakaszát, de a kormány mindannyiszor jogszabályokra és Európai Uniós szerződésekre hivatkozva utasította el a kérést. Hódmezővásárhely önkormányzata elkészítette a Szegedet Hódmezővásárhellyel összekötő tram-train (elővárosi vasút) vonal terveit, Szeged önkormányzata pedig készíti a Szegedet Makóval összekötő – az új déli Tisza – hidat is magában foglaló – hasonló beruházás tervei" - írja az MSZP-frakció.
Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.