Jelentősen csökkentheti a szegedi tranzitforgalmat, ha jövőre átadják a román határig az M43-ast, illetve megnyílik a régi röszkei átkelő - közölte Becsey Zsolt helyettes államtitkár Szegeden.
„A szegedi emberek éltszerű felvetései alapján állítottuk össze a választási programunkat, melyet négy miniszter és kilenc államtitkár is hitelesített, amikor városunkban jártak. Mi szót értünk a kormányzattal, szóba állunk vele, célunk, hogy élhetőbb legyen Szeged” – közölte
Kothencz János
, a kormánypártok és a L.É.T. Egyesület polgármesterjelöltje. Emlékeztetett, a déli Tisza-híd megépítését a jelenlegi városvezető 4, 8 és 12 éve minden egyes választási kampányban megígérte, de mégsem történt semmi. „Amennyiben a szegedi választópolgárok megtisztelnek bennünket bizalmukkal, a kormányzattal történő hatékony kooperációnak köszönhetően megvalósítjuk ezt a fejlesztést” – jelentette ki. Kothencz elmondta, a helybéliek a tápéi komp újraindítását is szorgalmazzák, továbbá azt, hogy az M43-as autópálya Szegedet elkerülő szakasza ingyenes legyen. Hozzátette,
Magyar Lászlóval
, a 11-es körzet (Belváros) önkormányzati képviselőjelöltjével azt is kezdeményezik, hogy a belvárosban a közfeladatot ellátó intézmények – így a kórházak, oktatási intézmények és hivatalok – előtt ingyenessé tenni a parkolást. Ezen felül a parkolási díjak drasztikus csökkentését is megvalósítanák. A kormányzattal való konstruktív együttműködés fontosságát hangsúlyozta
Becsey Zsolt,
a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára is. Emlékeztetett, hogy egyes közfeladatok ellátását az önkormányzatok végzik, míg más a kormány feladata. „Ha a kormány és a városvezetés egymással baráti kooperatív viszonyban van, az rengeteget hozhat a városnak” – jegyezte meg. Elmondta, az M43-as Szegedet elkerülő szakaszának ingyenessé tételéra vonatkozó kérést megvizsgálják, Becsey szerint „diszkriminatív bánásmódra nincs szükség”. Becsey közölte, 2015 elején átadják az M43-as út Nagylaknál és a román oldalon egyaránt, illetve jövő év első felében megnyílhat a régi röszkei átkelő a magyar-szerb határon is. „Mindkét fejlesztésnek jelentős szerepe lesz abban, hogy Szegedet tehermentesíti a tranzitforgalomtól” – fogalmazott. A kormány már az előző ciklusban megkezdte az 55-ös számú főút fejlesztését Szeged határától Mórahalomig, amit az Európai Unió is jóváhagyott nagyprojektként, továbbá a 47-es számú főút a 11,5 tonnás megerősítése zajlik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.