A déli országrész rossz tömegközlekedést példázza, hogy Szegedtől hat órát kell vonatozni Pécsig - hívta fel a figyelmet az LMP szegedi szervezete. A párt pécsi polgármesterjelöltje Szabadka bevonásával gyorsítaná a két régióközpont közötti utat, amely nem csak a személyszállítás, de a teherfuvarozás szempontjából is előnyös lenne.
Az Európai Mobilitás Hete kapcsán tartott sajtótájékoztatót az LMP szegedi szervezete péntek délután. A zöld párt képviseletében
Málovics György
szegedi polgármesterjelölt és
Sarlós Ferenc
képviselőjelölt mellett
Keresztes László Lóránt
, az LMP pécsi polgármesterjelöltje is elmondta véleményét a vidéki tömegközlekedés helyzetéről, és a déli országrészt összekapcsoló vasúti hálózat nehézségeiről.
Málovics György szerint a 2014-2020 közötti EU-s ciklusban fenntartható, a vidék érdekeit szolgáló projekteket kell megvalósítani, mostanáig azonban más szempontok alakították ezeket a fejlesztéseket. "Az eddigi fejlesztéspolitikában nagyon sokszor nem az ország, a vidék érdekei érvényesültek, sokkal inkább helyi politikai erők akarata. Tipikus példa erre a Hódmezővásárhely-Szeged tram-train projekt, melyre
Lázár János
és
Botka László
komoly összeget szerzett, az itt lakók érdekeit azonban nem szolgálja. A buszközlekedés jó a két település között, a menetidő sem lenne kevesebb a beruházás által, emellett nem nyilvánosak a fenntartási költségek sem. Az ilyen látványberuházások helyett mi a fővárosba centralizált közlekedés vidék felé mozdítására törekednénk" - mondta el a sajtótájékoztatón a szegedi polgármesterjelölt. "
Seszták Miklós
miniszter úr kedden, a mobilitás hetének nyitórendezvényén a fenntartható közlekedés fontosságáról, és a lakosság szemléletformálásáról beszélt. Sajnos szerintünk ez csak a retorika szintjén maradt meg a kormányzat részéről: a Volán elavult buszparkjának rendbetételéért nem történtek érdemi lépések, valamint nem hozták helyzetbe a hazai buszgyártást sem" - sorolta Keresztes László Lóránt, az LMP közlekedéspolitikai szakszóvivője, aki a párt pécsi polgármesterjelöltjeként is indul. Mint mondta, pártja fontosnak tartja a valós közlekedési szövetségek kialakítását, amely különböző közlekedési ágakat foglalna rendszerbe összehangolt menetrenddel, egymást kiegészítve. Emellett a közösségi közlekedés áfáját is lecsökkentenék öt százalékra. A déli országrész vasútvonala a mai napig nem heverte ki a lassan száz éve meghúzott, új határvonalakat - Szeged és Pécs között egy út menetideje hat óra, kétszer annyi, mint például a Budapest-Pécs útvonalé. Keresztes László Lóránt egy határon átnyúló együttműködés segítségével ésszerűsítené a déli országrész közlekedését. "Azzal a kormányzati retorikával is egyetértünk, hogy a túlzottan Budapest-központú gazdasági szerkezetet oldani kell, ez azonban elképzelhetetlen úgy, hogy a közlekedés is ennyire a fővárosra centralizált. Hosszú idő után végre meg kellene oldani, hogy tényleges vasúti kapcsolat kösse össze a két régióközpontot, Szegedet és Pécset - mindezt Szabadka bevonásával lehetne megvalósítani. Bízunk benne, hogy erre a nemzetközivé bővülő projektre nyitott lesz a kormány is" - mondta a sajtótájékoztatón Keresztes László Lóránt. A pécsi polgármesterjelölt szerint ez nem csak az itt élők közlekedési helyzetén javítana, de felpezsdítené a Dél-Dunántúl és Dél-Alföld közötti gazdasági kapcsolatokat is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.