A tizedik piros járművel ünnepelték a szegedi troliközlekedést + FOTÓK



Harmincöt éves születésnapját új járművel ünnepelte a szegedi trolibusz közlekedés, megérkezett a tizedik piros Ikarus-Škoda, mely a 10-es vonalon fog közlekedni.
A tömegközlekedés-fejlesztési nagyprojekt keretében a város összesen 13 egyedi járművet rendelt az Ikarus-Škoda Konzorciumtól, s tavaly július végén
az első 10-es troli, az
december óta futnak a piros járművek. Az alacsonypadlós, csuklós, 18,75 méter hosszú és 2,55 méter széles piros trolibuszok darabonként hozzávetőleg 228 millió forintba kerülnek.
Gyimesi László
fideszes tanácsnok úgy fogalmazott, a mostani troliátadó nem egy folyamat vége, hiszen az elkövetkező kormányzati és a 2020-ig tartó európai uniós költségvetési ciklusban egyaránt fontos lesz a tömegközlekedés fejlesztése, annak környezetbaráttá tétele. „A koncepciónkban az szerepel, hogy 56 trolibuszt, 65 darab buszt és 47 villamost cserélünk le. Azt kívánjuk elérni, hogy Szeged rendelkezzen a legmodernebb, a legkisebb fogyasztású, a legjobban környezetkímélő és a legrugalmasabb tömegközlekedéssel Magyarországon” – szögezte le Gyimesi.
Princz Ferenc
, a Magyar Trolibusz Kft. ügyvezetője kiemelte, magyar járművek futnak Szeged útjain, s kifejezte reményét, hogy a tömegközlekedés-fejlesztési nagyprojekt kapcsán megrendelt 13 trolikat továbbiak fogják követni.

Az elmúlt húsz év legnagyobb trolibeszerzésének nevezte a 13 járműből álló flotta beszerzését
Solymos László
MSZP-s alpolgármester, aki megjegyezte, több akadályba is ütközött a projekt, Gyimesi László és
Tóth István Tibor
, az SZKT ügyvezetője feljelentéseket tett a beszerzésekkel kapcsolatban. Hozzátette, tudomása szerint a nemzeti fejlesztési miniszter nem támogatja, hogy további két troli érkezzen Szegedre, így az eredeti kiírásnak megfelelően 10+3 Ikarus-Škoda jármű fog a város útjain közlekedni. „Nem akadályoztuk a troli tendert. Gyanús dolgokat jelentettük be, melyeket a hatóságok kivizsgáltak, de bizonyítékot nem találtak. Úgy tűnik, mintha farkast kiáltottunk volna, de a járműveknél bebizonyosodott, hogy félkész elképzelést nyújtottak be, prototípus nem volt, és az áttervezésre pont a gyártó kért plusz időt” – reagált Tóth István Tibor a szocialista alpolgármester kijelentésére. Hozzátette, változtak a hatósági előírások, ahhoz is igazodnia kellett a gyártónak, átkerültek ugyanis a trolibuszok a közúti járművek kötelekébe, ahol a tengelyterheléseket szigorúbban veszik, és ennek az eredeti konstrukció nem felelt meg. Az új piros trolikkal kapcsolatban Tóth István Tibor arról tájékoztatott, az Ikarus-Škoda-k akkumulátorról is működtethetőek lennének, de ezt még alig volt módjuk tesztelni. „Vannak gyerekbetegségek, ahogy tudjuk a PESA-knál is tapasztaltunk hibákat, de bízom benne, hogy tudjuk orvosolni. Az ajtókkal vannak jelenleg problémáink, illetve kiegészítő légkondicionálót kellett beszerelni az akkumulátoros rész hűtésére és a fűtésrendszert kellett módosítani” – ismertette az eddigi tapasztalatokat az SZKT ügyvezetője. Megtudtuk, az új flotta utolsó darabja nyár végén érkezik meg Szegedre.