Harmincöt éves születésnapját új járművel ünnepelte a szegedi trolibusz közlekedés, megérkezett a tizedik piros Ikarus-Škoda, mely a 10-es vonalon fog közlekedni.
A tömegközlekedés-fejlesztési nagyprojekt keretében a város összesen 13 egyedi járművet rendelt az Ikarus-Škoda Konzorciumtól, s tavaly július végén
az első 10-es troli, az
december óta futnak a piros járművek. Az alacsonypadlós, csuklós, 18,75 méter hosszú és 2,55 méter széles piros trolibuszok darabonként hozzávetőleg 228 millió forintba kerülnek.
Gyimesi László
fideszes tanácsnok úgy fogalmazott, a mostani troliátadó nem egy folyamat vége, hiszen az elkövetkező kormányzati és a 2020-ig tartó európai uniós költségvetési ciklusban egyaránt fontos lesz a tömegközlekedés fejlesztése, annak környezetbaráttá tétele. „A koncepciónkban az szerepel, hogy 56 trolibuszt, 65 darab buszt és 47 villamost cserélünk le. Azt kívánjuk elérni, hogy Szeged rendelkezzen a legmodernebb, a legkisebb fogyasztású, a legjobban környezetkímélő és a legrugalmasabb tömegközlekedéssel Magyarországon” – szögezte le Gyimesi.
Princz Ferenc
, a Magyar Trolibusz Kft. ügyvezetője kiemelte, magyar járművek futnak Szeged útjain, s kifejezte reményét, hogy a tömegközlekedés-fejlesztési nagyprojekt kapcsán megrendelt 13 trolikat továbbiak fogják követni.
Az elmúlt húsz év legnagyobb trolibeszerzésének nevezte a 13 járműből álló flotta beszerzését
Solymos László
MSZP-s alpolgármester, aki megjegyezte, több akadályba is ütközött a projekt, Gyimesi László és
Tóth István Tibor
, az SZKT ügyvezetője feljelentéseket tett a beszerzésekkel kapcsolatban. Hozzátette, tudomása szerint a nemzeti fejlesztési miniszter nem támogatja, hogy további két troli érkezzen Szegedre, így az eredeti kiírásnak megfelelően 10+3 Ikarus-Škoda jármű fog a város útjain közlekedni. „Nem akadályoztuk a troli tendert. Gyanús dolgokat jelentettük be, melyeket a hatóságok kivizsgáltak, de bizonyítékot nem találtak. Úgy tűnik, mintha farkast kiáltottunk volna, de a járműveknél bebizonyosodott, hogy félkész elképzelést nyújtottak be, prototípus nem volt, és az áttervezésre pont a gyártó kért plusz időt” – reagált Tóth István Tibor a szocialista alpolgármester kijelentésére. Hozzátette, változtak a hatósági előírások, ahhoz is igazodnia kellett a gyártónak, átkerültek ugyanis a trolibuszok a közúti járművek kötelekébe, ahol a tengelyterheléseket szigorúbban veszik, és ennek az eredeti konstrukció nem felelt meg. Az új piros trolikkal kapcsolatban Tóth István Tibor arról tájékoztatott, az Ikarus-Škoda-k akkumulátorról is működtethetőek lennének, de ezt még alig volt módjuk tesztelni. „Vannak gyerekbetegségek, ahogy tudjuk a PESA-knál is tapasztaltunk hibákat, de bízom benne, hogy tudjuk orvosolni. Az ajtókkal vannak jelenleg problémáink, illetve kiegészítő légkondicionálót kellett beszerelni az akkumulátoros rész hűtésére és a fűtésrendszert kellett módosítani” – ismertette az eddigi tapasztalatokat az SZKT ügyvezetője. Megtudtuk, az új flotta utolsó darabja nyár végén érkezik meg Szegedre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.