Ingyenes buszjárat közlekedik Franciahögyön egy hónapon keresztül. Az elektromos midibusz tesztüzeme után vizsgálják annak a lehetőségét, hogy milyen költségekkel lehet beindítani a tömegközlekedést az eddig ellátatlan területen.
Mintegy húszezer ember lakik a Rókusi körút, Kossuth Lajos sugárút, Berlini körút és Csongrádi sugárút által határolt területen – tájékoztatott
Kalmár Ferenc
. A KDNP-s önkormányzati képviselő a midibusz bemutatóján elmondta, az említett terület a legnagyobb Szegeden belül, ahol nincs tömegközlekedés. „Amikor a szocialista városvezetés támadja ezt a tesztüzemet, ne feledjük, hogy a 10-es troli beindításánál a drágább járatot választotta a város, ami pluszterhet ró az SZKT-ra” – jegyezte meg Kalmár. A közösségi közlekedés hiányát lakossági fórumokon
Bohács Zsoltnak
is többen jelezték. Csongrád megye 1-es választókerületének Fidesz-KDNP-s országgyűlési képviselőjelöltje, a helyi képviselő-testület Fidesz frakciójának vezetője hangsúlyozta, az elektromos midibusz nem károsítja a környezetet, és körülbelül fél óránként fog közlekedni az érintett területen. „Az egy hónapos tesztüzem után lehet kiértékelni, mekkora igény van a buszközlekedésre Franciahögyön, illetve a lakosság egy kérdőívet is fog kapni, hogy tapasztalataikról az SZKT-t tájékoztassák” – fogalmazott Bohács. Emlékeztetett, az üggyel foglalkozó bizottság ülését több alkalommal elhalasztották például amiatt, hogy nem volt határozatképes a testület, végül a többség támogatta Kalmár Ferenc javaslatát. A KDNP-s politikus a midibusz bemutatóján bejelentette, amennyiben a tesztüzem lejárta után nem születik döntés, egymillió forintot felajánl képviselői keretéből a járat továbbüzemeltetésére. Az elektromos üzemű midibuszon 12 plusz 2 ülés van, összesen 37 utast tud szállítani. Az SZKT ügyvezetője,
Tóth István Tibor
elmondta, a járművet gyártó SKD Trade Kft. ingyen bocsátotta rendelkezésre a buszt, melynek egy hónapos üzemeltetése, beleszámítva a sofőr fizetését is, körülbelül egymillió forintba kerül. Az 54 kilowattos motorral ellátott midibusz 40 kilowattóra áramot használ fel naponta a kalkulációk szerint, s egy feltöltéssel 145 kilométert tud megtenni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.