Várhatóan szeptember elején kezdődik el a Szőke Tisza gőzös kiemelése a folyóból. Volt, amikor a vízállás hiúsította meg a munkálatokat, később műszaki problémák merültek fel.
Júliusban
, elkezdik az elsüllyedt hajóroncs kiemelését, és az egykori legendás gőzösből megmaradt „csontvázat” feldarabolják. A munkálatok mégsem kezdődhettek el, először a Tisza magas vízállása miatt nem kezdtek el dolgozni a szakemberek.
Dán Zsolt
, a Szőke Tisza tulajdonosa a SZEGEDma.hu-t arról tájékoztatta, hogy a folyó apadása után próbáltak hozzákezdeni a roncs kiemeléséhez, s azt tervezték, hogy a gőzgépet például egyben emelik ki a hajótestből, akárcsak a kormánylapátot, a régi ólomüveg ajtókat és a csörlőket. Ezeket a részeket a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal (KÖH) védettnek nyilvánította, ám még a mai napig nem dőlt el a sorsuk. A munkálatokhoz szükséges speciális berendezés azonban meghibásodott, ezért kellett elhalasztani a júliusi munkakezdést. A FERRO TOTÁL Kft. tulajdonosa elmondta, külföldről kellett alkatrészt rendelniük a berendezéshez, aminek a megérkezésére hosszú heteket kellett várniuk. Mostanra újra jó a gép, így szeptember első hetében tervezik, hogy kiemelik a Szőke Tisza roncsát a vízből. Dán Zsolt megjegyezte, az a célja, hogy minél előbb kiemeljék a roncsot a Tiszából, neki nem érdeke, hogy ott árválkodjon a Tápéi jachtkikötőben. Tavaly szeptemberben
a gőzöst, mely századik születésnapját biztosan nem éri meg. A Ganz Danubius Hajógyár újpesti üzemében 1917-ben építették meg a lapátkerekes gőzhajót, amelyet 1919-től SAS, majd 1930 és 1944 között Szent Imre, később Felszabadulás, végül Szőke Tisza néven jegyeztek. 1958-ban átépítették, ettől kezdve üdülőhajóként, majd 1973-tól állóhajóként, diszkóként is működött és a szegedi városkép elválaszthatatlan részévé vált.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.