Elkészült Székesfehérváron a szegedi Ikarus-Skoda troli prototípusának kocsiszekrénye, melyet tegnap Csehországba, Plzen-be szállítottak, hogy ott sor kerüljön a villamos berendezés beszerelésére.
A Szegedre szánt Ikarus-Skoda troli prototípusának gyártása márciusban kezdődött a székesfehérvári ipari parkban. Most elkészült az Ikarus-Skoda Tr187-es trolibusz típus első példányának kocsiszekrénye – mondta
Csanádi Zoltán,
a Szeged Pólus Nonprofit Kft. projektigazgatója. Helyükre kerültek a belső burkolati elemek, ülések, kapaszkodók; valamint elkészült a vezetőállás is. A trolibuszt villamos berendezésének beszerelésére és beüzemelésére május 21-én Csehországba, Plzen-be vitték. Ezzel párhuzamosan elkezdődött Székesfehérváron a második járműváz gyártása is. A Szegedi Közlekedési Társaság részére épülő Ikarus-Skoda trolibusz a hazai autóbusz gyártók egyik legmagasabb műszaki színvonalú járműve lesz. Az eddig kiszivárgott fotók nyomán a nagyközönségtől pozitív visszajelzéseket kaptunk a jármű dizájnos megjelenéséről. Az új szegedi troliflotta prototípusa a tervek szerint 2013 augusztusában érkezik meg Szegedre, ahol a kötelező vizsgák után várhatóan idén ősszel utazhatnak majd rajta a szegediek. 2013 augusztusát követően a flotta többi 12 járművét egy év alatt folyamatosan szállítja le a magyar-cseh gyártó konzorcium.
Szeged 2011 januárjában új, 13-tagú troliflottát rendelt a tendernyertes Ikarus–Skoda Konzorciumtól egyenként 800 ezer eurós áron a Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt keretein belül. A cégtársulás tagjai: a székesfehérvári Magyar Trolibusz Kft. és a csehországi Plzen városában működő Skoda Electric a. s. A prototípus augusztusra várható, a flotta utolsó tagja a tervek szerint 2014 szeptemberében érkezik. Szeged új trolibusza kategóriájában a legmagasabb színvonalat képviseli. A járművek 100 százalékban alacsony padlósak lesznek, csuklósak, 18,75 méter hosszúak, 2,55 méter szélesek és 124 utast szállítanak. Klímaberendezéssel szerelik fel a vezetőfülkét és az utasteret is. A trolik önjárók lesznek, azaz meghibásodás vagy áramszünet esetén akár 7 kilométert is képesek lesznek megtenni felső vezeték nélkül, a legkorszerűbb lítiumionos akkumulátorok segítségével. A szegediek szavazása alapján az új járművek színe piros lesz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.