Közélet

Szeged-Hódmezővásárhely tramtrain készülhet

Szeged-Hódmezővásárhely tramtrain készülhet

2012. június 9., szombat
Szeged-Hódmezővásárhely tramtrain készülhet

Elkészült a Szeged és Hódmezővásárhely belvárosát közvetlenül összekapcsoló, a nagyvasúti és a villamospályát is használó tramtrain megvalósíthatósági tanulmánya.

Göbl Vilmos

sajtóreferens az MTI-nek elmondta, a hódmezővásárhelyi önkormányzat a Közlekedés Operatív Program pályázatán nyert el 164,5 millió forintos támogatást a részletes tanulmánytervek elkészítésére. A tanulmány készítése során végzett felmérés szerint a vásárhelyiek 11 százaléka hetente többször utazik Szegedre, a két város között elterülő ötezer fős Algyő lakosainak pedig több mint fele látogat el ilyen gyakorisággal a csongrádi megyeszékhelyre. Egy átlagos munkanapon 8 ezer utazás történik a két irányban közvetlenül Hódmezővásárhely és Szeged között, míg 7 ezer Algyő és a Tisza-parti város között. A Cowi Magyarország Kft., a Főmterv Zrt. és a Forrás Unió Kft. alkotta konzorcium szakemberei több lehetőséget is megvizsgáltak, végül a várható költségek és eredmények szempontjából a dízel-elektromos vegyes üzemű szerelvényeket mindkét városba bevezető elképzelés bizonyult a legkedvezőbbnek. Az elképzelések szerint a két város közötti vasúti pályát 100 kilométer/óra sebességűre fejlesztenék. Szeged-Rókus pályaudvarnál összekapcsolnák a nagyvasúti és a villamospályát, korszerűsítenék az állomásépületeket, Hódmezővásárhelyen pedig új, 3,3 kilométeres villamosvasúti pályát alakítanának ki. Hódmezővásárhelyen a Népkert állomás és a Nagyállomás között öt közbülső megállóhely lenne, amelyek helyét úgy választották ki, hogy a város lakosainak nagy része legfeljebb 500 méteres sétával közvetlenül is igénybe veheti az új közlekedési eszközt. A tervezet 6+2, egyenként 30 méter hosszú tramtrain jármű beszerzésével számol. A menetrendet úgy alakítanák ki, hogy a szerelvények csúcsidőszakban 20 perces követési idővel járhatnának, így a jelenlegi óránkénti egy MÁV-vonat megtartása mellett egy irányba összesen négy jármű közlekedne. A szegedi 1-es villamosvonalon minden második szerelvény lenne tramtrain. Hódmezővásárhely belvárosából Szeged központjába mintegy fél óra alatt juthatnának el az utasok, így az átszállás nélküli, környezetbarát, biztonságos közlekedési mód jelentős menetidő-megtakarítással járna. A hódmezővásárhelyi közgyűlés legutóbbi rendkívüli ülésén a kezdeményezést Orbán Viktor kormányfő is a támogatásra érdemes projektek között említette. A terv – a szakértői vélemények szerint - mindenben megfelel az EU irányelveinek, így megvalósításához várhatóan uniós források is igénybe vehetők – közölte a sajtóreferens.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.