A Jobbik szerint a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) új buszüzemeltetési modellje szembe megy a kormányzati politikával, mert kizárja a magyar buszgyártókat a versenyből.
Bödecs Barna
, a párt országgyűlési képviselője pénteki sajtótájékoztatóján azt mondta, több szempontból sem értenek egyet a buszvonalak külső alvállalkozó általi működtetésével. Egyrészt a Jobbik szerint a közpénzek felhasználásának, és a BKV jövőjének tekintetében a vonalak üzemeltetését a BKV-nak kellene megoldania. A képviselő bírálta a BKK új buszüzemeltetési modelljéhez kapcsolódó pályázat azon részét is, amelyre új járművekkel rendelkező szolgáltatók jelentkezését várják. Az ellenzéki képviselő szerint ezzel a BKK szembe megy a kormányzati politikával, amely a hazai munkahelyek megőrzését célozza, mivel a pályázati kiírás nem tartalmaz olyan műszaki paramétereket, amelyeknek a magyar gyártók megfelelnének. Példaként említette, hogy a győri székhelyű Cravtex nem is tudott indulni a pályázaton, mert a gyártó nem tudott megfelelni a műszaki feltételeknek. Bödecs Barna szerint egyes pályázók "renoméja" is kétséges. Ismertetése szerint a Color Tours érintett a Pécsi Közlekedési Vállalat a bíróság által később semmisnek nyilvánított buszeladási ügyében; az Orangeways cégstruktúrája pedig átláthatatlan, és adófizetési kötelezettségeinek nem minden esetben tesz eleget. A képviselő szerint az egyetlen elfogadható pályázó a VT-Transman. Hozzátette: eközben a BKK úgy tesz, mintha nem lenne probléma a pályázó cégek hátterével. A BKK csütörtökön közölte az MTI-vel, hogy a jelenleg is alvállalkozók által üzemeltetett vonalak egy részére kiírt pályázaton a VT-Transman nyert, így ezzel a céggel szerződést hosszabbítanák. A Nógrád Volán és a Volánbusz mint jelenlegi szolgáltatók nem nyújtottak be pályázatot, a tenderen induló Orangeways City Kft.-t pedig formai okokból kizárták. A központ rámutatott: alaptan híresztelés, hogy kizárják a magyar gyártókat a tenderből, a műszaki dokumentációnak számos buszgyár terméke megfelel, így nincs akadálya annak, hogy a szolgáltatók magyar gyártmányú buszokkal induljanak. Hozzátették: a BKK igyekszik a magyar gazdaság fejlődését és a buszgyártás feléledését segíteni, ugyanakkor a közbeszerzési eljárásban nincs jogszerű mód a magyar autóbuszok előnyben részesítésére más uniós gyártmányokhoz képest.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.