Lámpák és buszsávok a Torontál téren + FOTÓK, VIDEÓ (FRISSÍTVE)



A tanévkezdésre nagyjából elkészültek Belvárosi híd újszegedi hídfőjének útépítési munkái, a közlekedési lámpákat szeptember 12-én kapcsolhatják be.
Ahogy portálunk már
, az elektromos tömegközlekedési projekt részeként a Belvárosi híd újszegedi hídfőjénél új közlekedési csomópontot alakítottak ki.
Gyimesi László
városfejlesztési és külügyi tanácsnok (Fidesz) pénteki sajtótájékoztatóján arról számolt be, hogy 244 millió forintból végezték el a fejlesztést, melynek révén a tömegközlekedési járművek gyorsabban juthatnak át a Tisza túlsó oldalára. Természetesen a mindenki számára ismert dugók nem szűnnek meg, de mivel a buszok és trolik külön sávon közelíthetik meg a hidat, és a lámpás kereszteződésnél elsőbbséget fognak élvezni az autósokkal szemben, hamarabb fognak átérni a túlpartra az utasokkal teli járművek. A beruházás részeként a hídfőhöz vezető utakon buszsávokat alakítottak ki, és a lámparendszer csak annyi gépkocsit enged majd fel a hídra, amennyi egyszerre át tud hajtani azon. Gyimesi elmondta, a liget két oldalán középen létesült buszsáv, a Székely soron a sportcsarnoktól a hídig, illetve a Népkert soron a Jankovics utcától szintén a hídfőig. Ezen kívül új helyen peronszigetes buszmegállókat alakítottak ki. A kivitelező elbontott és újjáépített 1100 négyzetméter közutat, 600 négyzetméter járdát, szintén 600 méteren a közvilágítást, illetve 710 méter troli felsővezetéket. A Szeged Pólus Nonprofit Fejlesztési Kft. ügyvezetője,
Pacza József
a sajtótájékoztatón bejelentette, hogy a közlekedési lámpákat szeptember 12-én üzemelik be, s ezután tudják majd összehangolni a híd túloldalán lévő lámpákkal.
Városháza: a Fidesz ezért a beruházásért támadta Botkát
A sajtótájékoztatón elhangzottakra a polgármesteri kabinet nevében
Vécsey Ágnes
sajtófőnök az alábbi nyilatkozatot bocsátotta ki. "Gyimesi képviselő úr mai sajtótájékoztatóján elfeledkezett egy fontos információról: nevezetesen, hogy az általa 'átadott' beruházás, az újszegedi hídfő közlekedési rekonstrukciója része annak a három éves, közel harmincmilliárdos tömegközlekedési nagyprojektnek, amelyért ő és fideszes képviselőtársai folyamatosan bírálták és támadták Botka László polgármestert."