Ezúttal minden rendben volt az Aquapolisban + FOTÓK, VIDEÓ


Nyári fogyasztóvédelmi ellenőrzés
A legtöbb hiányosság csak adminisztratív hiba
A 2009-ben ellenőrzött mutatványos berendezéseknek több mint fele, 2010-ben pedig 20%-a nem felelt meg az üzemeltetésre vonatkozó jogszabályi előírásoknak. Ez indokolja azt, hogy az idei nyáron a fogyasztóvédők kiemelt figyelmet fordítanak a nyilvános helyen, egy időben, több személy által használható szórakoztató eszközök biztonságos üzemeltetésére. A balesetek megelőzése érdekében jogszabály kötelezi az ilyen berendezések üzemeltetőit arra, hogy használat előtt és meghatározott időszakokban műszaki vizsgálatnak vessék alá a berendezéseket. A hibákról és a javításokról pedig kötelesek üzemeltetési naplót vezetni. Még július elején vizsgálta a hatóság a szegedi látványfürdőt, amikor a csúszdák üzemeltetési naplójában találtak hiányosságokat. Ezúttal – utóellenőrzésként – ezeket a dokumentumokat is megnézték, valamint a fürdőkomplexumban található Zanzibár büfében végeztek visszaméréses próbavásárlást. A nyári ellenőrzés kiterjed a vendéglátó egységek működésével kapcsolatos általános kereskedelmi feltételek vizsgálatára is. A fogyasztóvédőknek ellenőrzik például azt, hogy megfelelő-e az ártájékoztatás, van-e vásárlók könyve vagy a vásárlás során érte-e kár a fogyasztót?Az üzemeltetés biztonsága
Körhintától az ugrálóvárig
Nemcsak az Aquapolishoz hasonló létesítményeket ellenőriznek a fogyasztóvédők, hanem a különböző rendezvényeken felállított körhintákat, ugrálóvárakat is vizsgálják. Az idei akcióban közel a felénél tapasztaltak hiányosságokat, azonban ezek döntő többségben csak az adminisztráció területén léptek fel, így az üzemnapló nem naprakész vezetése volt a legkirívóbb eset. „Ezek a hiányosságok egyáltalán nem veszélyeztetik a játékok, ugrálóvárak, körhinták biztonságos használatát” – emelte ki a szakember. „Azonban a jogszabályi feltételeknek minden tekintetben meg kell felelni.” Nézze meg a VTV Szeged videó-összeállítását is!

