Közélet

Már csenget egy picit, de késhet a villamos

Már csenget egy picit, de késhet a villamos

2010. június 29., kedd
Már csenget egy picit, de késhet a villamos

Az eső és a térképek miatt lehet újra csúszásokra számítani

A közel 30 milliárd forintos, nagyrészt uniós forrásból megvalósuló szegedi elektromos tömegközlekedés-fejlesztés 2009 júliusában kezdődött az első üteme, az 1-es villamos vonalának felújításával. A kezdet nagyon nehézkesre, kritikusabb sajtóvisszhangok szerint botrányosra sikeredett. Utánajártunk, hol tartanak a munkálatok és számíthatunk-e további csúszásokra. A nagyprojekt első ütemét, az 1-es villamosvonalat 2009 decemberében át kellett volna adni, de a hibás közműtérképek, a kedvezőtlen időjárás és – mint utóbb kiderült – a beruházó konzorcium egyik tagja, a Szeviép fizetésképtelensége miatt még mindig nem tudták teljes egészében átadni. A város több mint 200 millió forintnyi kötbérigényt jelentett be, a beruházó ezt vitatja – peres eljárás van kilátásban. A villamos már jár, a műszaki átadás pedig május 31-én elkezdődött. Az 1-es belvárosi szakaszának munkálatait és az Indóház téri végállomás felújítását egy évvel elhalasztották. A villamospályához tartozó Rókusi körforgalom munkálatai is tartanak még, az autók már használják, de a teljes átadás a 2-es villamosvonal munkálataitól függ. Júniusban megkezdődött a 3-as vonal építése is. Lapunk megkereste a munkálatokat menedzselő Szeged Pólus Kft.-t, hogy a projekt ütemezéséről, a szakaszok várható befejezéséről érdeklődjön. „Az 1-es villamosvonal műszaki átadási folyamata 2010. május 31-én elkezdődött, jelenleg az utómunkálatok folynak” – nyilatkozta a SZEGEDma.hu-nak Tapasztó Sándor projektigazgató, aki hozzátette, hogy a Rókusi körút Kisteleki utcáig tartó szakasz befejezése – ahol a 2-es villamosvonal kiágazik az 1-es vonalból – összefügg a 2-es villamos kivitelezési munkáival, így a szakasz akkor készül el, amikor a 2-es villamosvonal kapcsolódó munkálatai már befejeződtek. A Kossuth Lajos sugárút és a Csongrádi sugárúti végállomás közötti szárnyszakaszt várhatóan szeptemberben adják át. „A 3-as villamosvonal a tervek szerint októberre újul meg teljesen” – folytatta az igazgató. „A Londoni körúton belüli szakaszon az egész utca átépül. Füves vágány létesül, a sugárút egyik oldalán fasorral, másik oldalán kétirányú kerékpárúttal. A Kálvária sugárút Veresács utcai csomópontjánál körforgalom épül, a dupla vágánypárszakasz pedig meghosszabbodik a II. kórházig.” Az előre nem látható eseményekkel – mint az időjárási tényezők, hibás térkép, gazdasági nehézségek – Tapasztó szerint nem lehet előre kalkulálni. A közműtérképek pontatlanságára a belvárosi környezet miatt számítani lehet, azok mértékétől függően a kivitelezőnek kell megtenni a szükséges lépéseket. „Sajnos az utóbbi tíz év átlagát sokszorosan meghaladó csapadékkal járó időjárás nem kedvez a kivitelezésnek, akadályozza a munkálatokat, mint az országban mindenhol” – tette hozzá, kiemelve, hogy a jelenleg zajló többi beruházás: a Pulz villamosremíz felújítása, a 8-as trolibuszvonal meghosszabbítása és a 10-es trolibuszvonal kiépítése megfelelő ütemben halad.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.