Közélet

Az ütemtervnek megfelelően halad az M43-as autópályahíd építése

Az ütemtervnek megfelelően halad az M43-as autópályahíd építése

2009. november 6., péntek
Az ütemtervnek megfelelően halad az M43-as autópályahíd építése
Az üzemtervnek megfelelően halad az M43-as autópálya új Tisza-hídjának építése; az út első, az 5-ös és a 47-es út közötti szakaszának kivitelezése azonban csúszik - közölte Galuska János, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. gyorsforgalmi utak kivitelezésért felelős igazgatója pénteken Szegeden. A Szegedet Makóval összekötő új autópálya legkritikusabb szakasza, az új Tisza-híd építése a terveknek megfelelően halad, és várhatóan elkészül 2010 augusztusára - mondta a szakember a szegedi közgyűlés tagjainak tartott tájékoztatón. A 31,6 kilométeres autópálya első ütemét építő Swietelsky Baugesellschaft m.b.H. vezette konzorcium azonban határidő módosítást kért. A kivitelező az első 6,7 kilométeres, az 5-ös és a 47-es út közötti szakasz megépítését az eredeti 2009. november 30-i határidő helyett csak 2010. július 30-ra tartja elképzelhetőnek - közölte az igazgató. A kivitelező azzal indokolja a csúszást, hogy az út alatt áthalad egy Szeged északi részének vízellátásában fontos vezeték, amely biztosítása az eredetileg tervezett védőcső helyett résfal építésével oldható meg. Ezt az indokot a NIF Zrt. elfogadta, ez azonban nem zárja ki a kötbér érvényesítésének lehetőségét, s a cég ragaszkodik ahhoz, hogy az autópálya 5-ös út és a sándorfalvi út közötti szakasza 2010 márciusára elkészüljön - tudatta Galuska János. Az igazgató közölte, az M43-as autópálya Szeged és Makó közötti szakasza, valamint a Maros-parti várost elkerülő kétszer egysávos út 61,1 milliárd forintból készül el, s a beruházási költségek 67 százalékát az Európai Unió támogatása fedezi. Gyöngyösi István, a Hídépítő Zrt. projektvezetője elmondta, az új Tisza-híd kivitelezése tavaly szeptemberben a próbacölöpözéssel indult. Az ártéri és mederalépítmények már szinte teljesen elkészültek, jelenleg már a felépítményeket építik. Európa első, kiemelt kábeles hídjának jobb ártéri íve 374, meder íve 370, bal ártéri íve pedig 52 méter lesz. A hídpályát 1200-1300 milliméteres átmérőjű, 37-48 méter magas cölöpök tartják. A híd pályáját várhatóan tavasszal zárják össze, ezután indulhatnak a befejező munkálatok: az aszfaltozás és a korlátok építése - közölte a projektvezető.
Szegedi önkormányzati képviselők látogatása az épülő autópályahídnál in Szeged
Új autópályahíd építése a Tisza folyón - pillér, pontonhíd in Szeged
Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.