2007 májusában vette át a szegedi Fidelitas-csoport vezetését Losonczi-Tóth József. Az elnök elégedett az elmúlt tizenhárom hónap munkájával: egy átfogó belső értékelés szerint a szegedi szervezet a második legerősebb az országban, s - mint mondja - véleményük megkerülhetetlenné vált a helyi ifjúsági politikában. Ennek ellenére tudja, sok még a tennivaló.
Losonczi-Tóth József
2002 őszén lépett be a Fidelitas szegedi csoportjába. „A jobboldal nagy országos és önkormányzati veresége után úgy tűnt, szükség van emberekre, s én segíteni akartam" - emlékszik vissza a politikával való kapcsolatának kezdeteire. 2003 őszén a Fidesz szegedi szervezetének is tagja lett, majd 2007. május 17-én egyhangú szavazással két évre a helyi Fidelitas-csoport elnökévé választották.
Félúton jár tehát a vezető, s úgy érzi, nem kell szégyenkeznie az elmúlt hónapok teljesítménye miatt. „Rengeteg különböző akciót hajtottunk végre ezalatt az idő alatt. Arra is ügyeltem, hogy bár alapvetően politikai ifjúsági szervezet vagyunk, ne csak politikai kérdésekben nyilvánuljunk meg. Éppen ezért kezdtük meg hagyományteremtő szándékkal a véradó akciónkat, folytattuk a karácsony előtti játékgyűjtést a gyermekkórház kis betegei számára" - sorolja. Hozzáteszi: örömtelinek tartja, hogy jó kapcsolatot sikerült kialakítaniuk a legnagyobb ellenzéki párt helyi és megyei vezetőivel, a választókerületi elnökökkel. Kampányidőszakban természetesen segítették a Fidesz munkáját, plakátoztak, szórólapoztak. A szegedi Fidelitas - árulja el Losonczi-Tóth József - nem szed tagdíjat, nonprofit alapon működik. Kezdeményezéseihez vállalkozói és politikai körben keres és talál támogatókat. Ami a csoport létszámát illeti, a tavalyi 150-ről idénre körülbelül 165-re emelkedett a tagok száma. A szervezet a 14-35 éves korosztályt fogja át. Két legfontosabb célközönségüket a középiskolások és az egyetemisták jelentik, őket a különböző megjelenéseikkel - május 1-jei főzés, Szegedi Ifjúsági Napok, halászléfesztivál - igyekeznek elérni, illetőleg a havi négy fogadóórájukon várják a Fidesz-irodában. A február óta létező fogadóórákat hamarosan
is elérhetik az érdeklődők - maga a portál egyébként
Velő Miklós
alelnök munkájának köszönhetően újult meg küllemében és tartalmilag az esztendő elején.
S hogy ez a 165-ös taglétszám sok vagy kevés egy ilyen komoly diákközösséggel rendelkező városban, mint Szeged? Az elnök szerint természetesen van még hová fejlődni, ám országosan így is az élvonalhoz tartozik a csoport. „A tavaszi népszavazási kampány végével tartott értékelés szerint az ország második legerősebb Fidelitas-csoportja vagyunk. Ezt én nagyszerű eredménynek tartom, hiszen olyan városban értünk el, melyet hat év óta a baloldal irányít. Azon dolgozunk a továbbiakban is, hogy még inkább meg tudjuk szólítani a fiatalokat. A népszavazási kampány megmutatta, nem igaz, hogy abszolút érdektelenek lennének a politika iránt - kimagasló létszámban mentek el szavazni országosan és Szegeden is -, az viszont egyértelmű, hogy másképpen kell megszólítani őket, mint egyéb korosztályokat" - mondja Losonczi-Tóth József. Az elnök úgy látja, az elmúlt egy esztendő alapvetően előremutató abban az értelemben, hogy több akciójukkal, kezdeményezésükkel komoly áttörést tudtak elérni. „A halászléfesztiválon tavaly 85 adag halászlét osztottunk ki, idén május 1-jén a Ligetben pedig 65 adag pörkölttel láttuk vendégül Szeged lakosságát. Nagy sikert aratott és véradás és a játékgyűjtés is, ráadásul idén másodjára sikerült kezdeményezésemre meghúzatni fél Magyarországnyi területen a harangokat június 4-én, a trianoni diktátum évfordulóján. Mindemellett egyre intenzívebb és sokoldalúbb az együttműködésünk a határon túli magyar ifjúsági szervezetekkel, a szabadkaiakkal és a temesváriakkal is; ezeket a kapcsolatokat szívügyemnek tekintem" - fogalmaz.
Kifejezetten
politikai ügyekben is igyekezett hallatni hangját
a szegedi Fidelitas. Aktívan részt vettek a tandíj eltörléséért folytatott kampányban, ott voltak a Deák Ferenc utcai óvoda bezárása ellen tiltakozók és az M43-as autópálya Szegedet elkerülő szakaszának megépítését követelők között. Az óvodát azonban bezárták, az átmenő forgalom még mindig Szegeden dübörög és füstöl, az autópályából pedig „kampányút" lett. Losonci-Tóth József mindezekkel együtt is úgy véli, nem voltak eredménytelenek sajtótájékoztatóik, felhívásaik, sajtónyilatkozataik. „Mindenképpen hozzájárultunk ahhoz, hogy országos botrány lett az óvoda ügyéből, melyen keresztül kiderült, hogyan viszonyul a Botka-féle városvezetés a fiatalokhoz. Ami az M43-ast illeti, a makói ellenzék vezetőjével visszaszámlálót indítottunk, s a mi eredményünknek is tekintem, hogy 2010 mint az átadás dátuma biztossá vált. Hogy kampányút lenne? Meglehet, de azt hiszem, többek között éppen a mi akcióink révén kerültek lépéskényszerbe a baloldali országgyűlési képviselők és városvezetők, s Szeged számára kiemelten fontos, hogy minél hamarabb a város határain kerüljön a fokozott környezetszennyezéssel, zajártalommal és balesetveszéllyel járó román és bolgár átmenő forgalom" - így a csoportelnök.
Losonczi-Tóth József szerint mindenképpen eljutottak odáig, hogy az ifjúsággal kapcsolatos politikai kérdésben mértékadóvá vált a szegedi Fidelitas-csoport véleménye. Ellenzéki helyzetben persze soha nem könnyű, sem az ifjúsági szervezetnek, sem a „nagyobb testvérnek", a Fidesznek. „2002 után iszonyúan nehéz helyzetből építette magát újra a szegedi ellenzék, ehhez képest hatalmas eredményeket ért el a helyi jobboldal, tehát Botka László nem ülhet kényelmesen a székében. Készíttethet magának közvélemény-kutatásokat, az emberek a következő választásokon mondanak majd véleményt tevékenységéről, ügyeiről" - így a fiatal politikus. A szegedi Fidelitas vezetője természetesen nemcsak vissza-, hanem előre is tekint, s határozott céljai, elképzelései is vannak: „Ha bizalmat kapok a következő tisztújításon is, szívesen vezetném továbbra is a csoportot, a közeljövőben pedig várospolitikával szeretnék foglalkozni Szegeden, ha lehetőséget kapok rá."
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.