Komoly lehetőséget szalasztott el Szeged a Mercedes Kecskemétre településével, a sikertelenség oka többek között a csongrádi megyeszékhely elhibázott hosszú távú fejlesztési stratégiája – közölték a Fidesz szegedi központú választókerületi elnökei csütörtökön közös sajtótájékoztatójukon.
Kalmár Ferenc
önkormányzati képviselő, a KDNP szegedi frakciójának vezetője elmondta: „Úgy néz ki, Szegednek nem kell egy olyan iparág, egy olyan beruházás, amely 800 millió eurót hoz a térségbe, és a beszállítókon keresztül összesen 15 ezer családnak biztosít megélhetést”.
A politikus szerint Kecskemét fel tudott ajánlani egy 350 hektáros területet a zöldmezős beruházás helyszínéül, Szeged nem, s ezt az önkormányzat a környező kistelepülésekkel vagy Hódmezővásárhellyel összefogva sem kívánta megtenni. Kecskemét csökkentette a vállalkozások iparűzési adóját, miközben Szegeden a maximális mértékű adót szedik be.
Nógrádi Zoltán
országgyűlési képviselő, mórahalmi polgármester elmondta, Szegednek mint a dél-alföldi régió központjának felelőséget kellene vállalnia az egész térségért. A csongrádi megyeszékhely a legbefolyásosabb és a legnagyobb eszközrendszerrel bíró település, amely a régió népességmegtartó-képességét javítani tudná. Szegednek és térségének nincsen gazdasági perspektívája, jövőképe, s nem alakult ki a gazdaság fejlődését megalapozó együttműködés a szakmai szervezetekkel, a gazdaság szereplőivel – fogalmazott a honatya.
Kalmár, Nógrádi és a tájékoztató harmadik résztvevője,
Bodó Imre
országgyűlési képviselő, tiszaszigeti polgármester szerint általában véve is elkeserítő, hogy a két éve átadott, Szegedig tartó autópálya-szakasz eddig egyetlen munkahelyet sem teremtett a városban. Mikor a Mercedes átvilágította a beruházás helyszínéül szóba jöhető városok gazdálkodását, megvizsgálta pénzügyi helyzetüket, városstratégiájukat, jövőképüket, sőt szavahihetőségüket is, a fideszes vezetésű Kecskemét minden más várost felülmúlt, köztük Szegedet is. Ha a városi működtetésű egészségügy megszüntetéséről van szó, Szeged balvezetése együtt tud működni az egyetemmel, de például a műszaki felsőoktatás megteremtésében nincs semmilyen segítség Szeged városa részéről az universitas irányában
Botka László
mindig is
Gyurcsány Ferenc
legfőbb támogatója volt – most azonban esze ágában sem volt, hogy lobbizzon a város sikeréért
Vécsey Ágnes
, a szegedi önkormányzat szóvivője szerint a csongrádi megyeszékhely több okból sem jöhetett szóba a Mercedes-gyár leendő helyszíneként. A beruházó kifejezett kérése volt, hogy a gyár ne legyen 100 kilométernél messzebb a fővárostól, és a településen erős műszaki felsőoktatás legyen. A beruházás ösztönzésben közreműködő ITD Hungary Zrt. adottságaik alapján kategóriákba sorolva javasolja helyszínül az egyes településeket, Szegedet az informatikai, logisztikai és biotechnológiai befektetések iránt érdeklődőknek ajánlják – mondta a szóvivő.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.