Hírzóna

A Mizo és Pick Szeged anyacége óriási lépésre készül a régióban

A Mizo és Pick Szeged anyacége óriási lépésre készül a régióban

A Bonafarm Csoport Romániában terjeszkedik. Ez a lépés jelentős a magyar élelmiszeripar számára.

2025. július 31., csütörtök
A Mizo és Pick Szeged anyacége óriási lépésre készül a régióban

A Bonafarm Csoport, amelynek kulcsfontosságú élelmiszeripari pilléreit a szegediek által jól ismert Sole-Mizo Zrt. és a Pick Szeged Zrt. alkotják, jelentős lépést tett regionális terjeszkedési stratégiájában. A vállalatcsoport bejelentette, hogy megállapodást írt alá a holland multinacionális tejipari óriás, a Royal FrieslandCampina romániai leányvállalatának, a Friesland Romania S.A.-nak a megvásárlásáról – közölte az MTI.

A Pick Szeged Zrt. anyacége óriásit lép előre sz élelmiszeripari területén a régióban
A Pick Szeged Zrt. anyacége óriásit lép előre sz élelmiszeripari területén a régióban

A Bonafarm Csoport, amelynek égisze alatt a PICK szalámi és a Mizo tejtermékek a magyar háztartások szerves részévé váltak, most a román piac egyik legfontosabb és leghagyományosabb tejtermékgyártóját szerzi meg. A bukaresti székhelyű Friesland Romania S.A. a Napolact márkával számos szegmensben piacvezető Romániában, és két modern gyártóüzemmel rendelkezik Kolozsváron és Marosvásárhelyen, több mint 400 alkalmazottal.

Csányi Attila, a Bonafarm Csoport vezérigazgatója kiemelte, hogy az akvizíció döntő lépés a csoport regionális növekedési stratégiájának megvalósításában. A tervezett fejlesztések között szerepel a gyártókapacitások fejlesztése, a partneri kapcsolatok fenntartása és a román tejipar fejlődéséhez való hozzájárulás, ami hosszú távon is erősítheti a csoport pozícióját a régióban.

Fontos hangsúlyozni, hogy a Bonafarm Csoport gerincét alkotó két vállalat, a Pick Szeged Zrt. és a Sole-Mizo Zrt. mélyen gyökerezik a szegedi gazdaságban és a helyi identitásban. A Pick szalámi, amely a város egyik jelképévé vált, világszerte ismert magyar termék, míg a Sole-Mizo a hazai tejipar meghatározó szereplője. 

Ez az akvizíció tehát nem csupán egy üzleti lépés, hanem a szegedi szellemiség és a magyar élelmiszeripari kiválóság export lehetősége is egyben.

A 8000 alkalmazottat foglalkoztató Bonafarm Csoport, amelynek főbb élelmiszeripari márkái a PICK, Herz, Valdor, Mizo és Teleki, termékeit mintegy 40 országba exportálja. A 2023-ban 570 milliárd forintot meghaladó, 2024-ben pedig 580 milliárd forint fölé emelkedő nem konszolidált nettó árbevétel is bizonyítja a csoport dinamikus növekedését és piacvezető szerepét.

A romániai terjeszkedés a szegedi kötődésű vállalatok számára is új távlatokat nyit, erősítve ezzel a régió gazdasági szerepét és a magyar élelmiszeripar nemzetközi presztízsét. A tranzakció értékét üzleti titokként kezelik, de hatása a Bonafarm Csoport és a szegedi élelmiszeripar jövőjére felbecsülhetetlen.

 

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.