Az ország minden vármegyéjében növekedett a forgalom
2024. márciusban a kiskereskedelem forgalom az ország minden vármegyéjében növekedett az előző évihez képest a KSH adatai szerint, azonban régiós viszonylatban Csongrád-Csanád tudott a legkevesebbet növekedni.
Csongrád-Csanád vármegye kiskereskedelmi forgalma márciusban elérte a 55 milliárd 726 millió forintot, ami 4,5 százalékos bővülés az egy évvel ezelőttihez viszonyítva. A régió legnagyobb forgalmát Bács-Kiskun vármegye bonyolította, a maga 69 milliárd 928 milliójával, amely esetében 5,3 százalékos bővülést jelentett. A legnagyobb fellendülést 6,1 százalékkal Békés vármegye produkálta, azonban így is a régió utolsójaként végzett a 39 milliárd 681 milliós értékkel.
Ezzel Csongrád-Csanád vármegye már 7. hónapja sereghajtó a százalékos arányokat tekintve, de jobb a helyzet mint januárban, amikor a régióban egyedüliként itt volt tapasztalható csökkenés a kiskereskedelmi forgalomban.
Országos viszonylatban az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben a forgalom volumene 5,7%-kal bővült. Az élelmiszer-kiskereskedelem 77%-át adó élelmiszer jellegű vegyes üzletek értékesítési volumene 5,7%-kal, az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké 4,8%-kal emelkedett.
A nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalmának volumene összességében 0,6%-kal növekedett. Az eladások volumene a gyógyszer-, gyógyászatitermék-, illatszerüzletekben 3,9, az iparcikk jellegű vegyes üzletekben 2,3, a könyv-, számítástechnika-, egyébiparcikk-üzletekben 1,5%-kal nőtt, a textil-, ruházati és lábbeliüzletekben 1,9, a bútor-, műszakicikk-üzletekben 4,4, a használtcikk-üzletekben 5,9%-kal csökkent.
Az árucikkek széles körére kiterjedő, a kiskereskedelmi forgalomból 7,4%-kal részesedő csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene 4,2%-kal emelkedett.
Az üzemanyagtöltő állomások forgalmának volumene 3,3%-kal bővült.
A kiskereskedelmi adatokba nem tartozó gépjármű- és járműalkatrész-üzletek eladásai 4,3%-kal nőttek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.