Egy 1000 fős reprezentatív felmérést készített a Portfolio, amiből érdekes adatok derülnek ki a magyarok befektetései szokásait illetően, illetve, hogy milyen megtakarításaik vannak.
A friss felmérést szerint a magyar lakosság mindössze 31%-a érzi magát anyagi biztonságban, 69%-uk viszont nem igazán vagy egyáltalán nem. A legrosszabb opciót a nők, a 40 és 64 év közöttiek, illetve az alapfokú végzettségűek választották.
Az alapfokú végzettségűek 56%-a, és a nők csaknem fele válaszolta azt, hogy hónapról hónapra él.
A kitöltők fele akkor érezné magát anyagilag biztonságban, ha két évre elegendő megtakarítása lenne. Akiknek viszont 6 hónapra elegendő megtakarítása van, azoknak a 43%-ának 5 évnyi megtakarítás jelentené ugyanezt. Ezen felül pedig 70%-uk egyáltalán nem elégedett az anyagi helyzetével. Közel 60%-a a kitöltőknek egyáltalán nem is rendelkezik befektetéssel. A leggyakoribb megtakarítási formák az élet- és a nyugdíjbiztosítás.
Ráadásul a befektetésben gondolkodók nagy százaléka magas infláció idején is előnyösnek gondolja ezeket a befektetéseket. Fontos azonban megjegyezni, hogy a kitöltők 40%-a nem tudja, milyen befektetést választana és hogy melyik volna az inflációval szemben a legjobb.
A Központi Statisztikai Hivatal a fogyasztásra vonatkozóan végzett felmérést: eszerint az emberek 133 milliárd forinttal többet hagytak a pénztárnál, mint tavaly szeptemberben, ellenben a megvásárolt élelmiszer mennyisége 2,8 százalékkal csökkent.
Vagyis nagyjából 665 milliárd forint maradt a boltokban. Ebből az adatból az is látszik, hogy egyebek mellett könyvet és illatszert is kevesebbet vásárolunk. A használtcikkek piaca viszont 21 százalékos növekedést tudhat maga mögött.
A kiskereskedelem 3 százalékkal emelkedett - nagyrészt az üzemanyag miatt. Ugyanakkor a dízel és a benzin is kevésbé kelendő már.
Nagy Márton gazdaságfejelsztésért felelős miniszter nemrégiben újabb árstopok bevezetéséről beszélt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.