Szegeden ugyanis az országos átlag alatt vannak a fizetések, számos városban - akár a szomszédos Kecskeméten is - sokkal jobban lehet keresni, mint itt.
Miközben az országban rekordalacsony a munkanélküliség,a K&H Bank vezető elemzője szerint
lényegében a teljes foglalkoztatásnál tart a magyar gazdaság
; Szegeden is szeret arra hivatkozni a polgármester, hogy 100 emberből csak alig három keres már munkát. Ez ugyan lehet igaz, de csalóka is! Hiszen egyáltalán nem biztos, hogy az a szegedi, aki dolgozik, az Szegeden dolgozik. Az elmúlt hetekben számos szervezettel vettük fel a kapcsolatot, hogy kiderítsük, mennyien lehetnek azok, akik Szegeden élnek ugyan, de nem itt dolgoznak. Nincs erre könnyű megfejtés, de a becsült adatok szerint több ezer szegedi ingázhat lakóhelye (Szeged) és a munkahelye (más város) között. Hogy pontosan mennyi, azt ugyan elméletileg pontosan lehet(ne) tudni (hiszen a NAV például pontosan tudja, ki hol dolgozik), a valóságban azonban adatvédelmi irányelvek miatt csak becsült adatokat mondanak. A KSH hivatalos adatai szerint csaknem 40 ezer ingázó van Csongrád megyében, ennek pedig jó része szegedi.
Szegeden a legnagyobb foglalkoztató az egyetem, majd az önkormányzat, ami nem éppen a legideálisabb helyzet; ezért is szorgalmaznak többen helyi gazdaságfejlesztést és iparosítást, amely új (és tömeges) munkahelyeket teremtene. Ráadásul a fizetéseket és az életkörülményeket is húzná felfelé, azaz ha lenne komolyabb ipar Szegeden, akkor jobb fizetések mellett nyugodtabb és kiszámíthatóbb élet várna az itt élőkre. Erre azonban egyelőre várni kell, mert
Botka László szerint tökéletesen rendben van az, hogy Szegeden nincs nagy foglalkoztató
, sőt, ez az MSZP-s, újrázni próbáló polgármester szerint tulajdonképpen előny! Mert ami nincs, az nem is tud tönkremenni ugye. (Sőt, már “olvasói levélben” is
bizonygatja Botka László propilapja
, hogy nem kell iparfejlesztés Szegedre!!!)
Az biztos, hogy rengeteg szegedi jár át Kecskemétre dolgozni, például a Mercedeshez.A közlekedési lehetőségek ugyanis a két város között kiválóak: a Mercedes-gyár Kecskemét déli részén helyezkedik el, így már az autópálya első kihajtónál (amit most éppen átépítenek) le lehet térni a pályáról, a menetidő mindössze 40 perc, ami még az elviselhető kategóriába tartozik az ingázók szerint. A kecskeméti Mercedes-gyár a hírös város legnagyobb foglalkoztatója, a üzemben jelenleg 4700-an dolgoznak - közölte a SzegedMa.hu megkeresésére a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. kommunikációs osztálya. Ám, hogy pontosan mennyi szegedi is dolgozik ott, azt a cég adatvédelmi okokból nem árulja el; azt azonban megerősítették, hogy ezeknek a dolgozóiknak utazási térítést fizetnek. (Mondjuk ez törvényi kötelezettségük is.) Lapunk úgy tudja nem hivatalos forrásból, hogy az ottani biztonsági őrök többsége szegedi. (Ők többnyire oszkároznak egyébként.)
Budapestre is sokan járnak Szegedről dolgozni, mert ugyan napi 4 órát autóznak emiatt, de a sokkal magasabb fizetések miatt megéri ez a "kényelmetlenség". Akikkel lapunk beszélt, azok vagy szintén Oszkárral járnak, vagy általában Budapest külterületén teszik le az autót és a BKV járatait használják a fővárosban, majd a nap végén indulnak vissza haza, Szegedre.
Az is biztosnak tűnik, hogy a jobb fizetések miatt mennek sokan más városokba dolgozni, ugyanis
a szegedi bérek az országos átlag alatt vannak
. Így példáulDebrecenben, Kecskeméten, Szombathelyen, Székesfehérváron, Győrben is jobban lehet keresni, mint Szegeden.
(Borítóképünk illusztráció)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.