Gazdaság

Mérséklődött a tartós fogyasztási cikkek iránti kereslet

Mérséklődött a tartós fogyasztási cikkek iránti kereslet

2013. január 27., vasárnap
Mérséklődött a tartós fogyasztási cikkek iránti kereslet

Mérséklődött a tartós fogyasztási cikkek iránti kereslet 2012 első tíz hónapjában - közölte a GfK Hungária Piackutató Intézet kedden.

A GfK adatai szerint az IT szektor, a háztartási kis- és nagygépek, a nyomtatók és multifunkcionális irodaeszközök piaca zsugorodott 2012 első tíz hónapjában, kivételt a legmodernebb technológiát képviselő tabletek és e-könyv olvasók szegmense jelent, ahol az általános keresletcsökkenés ellenére is egyaránt bővült az eladás és a forgalmazott érték. A GfK adatai szerint a vizsgált időszakban legnagyobb mértékben a monitorok és asztali számítógépek iránti kereslet csökkent: előbbié 51, utóbbié pedig 48 százalékkal. A szegmens értékben legfontosabb termékcsoportját jelentő net- és notebook-ok piacának alakulása sem tér el az általános trendtől: az értékesített darabszámot tekintve 23, értékben pedig 15 százalékkal mutatnak alacsonyabb eladásokat. A szektor két kivételes termékcsoportja az e-könyv olvasók és a tabletek, melyek az általános visszaesés ellenére növekedni tudtak. A nyomtatók és multifunkciós eszközök piacán a 2012. január-októberi periódusban az előző év azonos időszakához képest erős visszaesés figyelhető meg: 20 százalékkal kevesebbet vásároltak és 22 százalékkal költöttek kevesebbet a magyar fogyasztók. A hazai fotópiac legnagyobb szegmese továbbra is a digitális fényképezőgépeké. A több műszaki kategóriát érintő piaci visszaesés a fényképezőgépeket is elérte. A 2012 január-októberi időszakban az előző év azonos periódusához képest az értékesített darabszámban több mint 12 százalékos csökkenést mutatnak az adatok. A háztartási kisgépek, mind a nagygépek piaca csökkenést mutat 2012 első tíz hónapjában. Háztartási nagygépekből 6,5 százalékkal adtak el kevesebbet és ezzel egy időben 5 százalékos áremelkedés volt megfigyelhető. A nagy vesztesek a mikrohullámú sütők és a fagyasztók: előbbi eladása 8,4 százalékkal, utóbbié pedig 9,3 százalékkal esett vissza az előző év azonos időszakához képest múlt első tíz hónapjában.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.