A Gyulai Húskombinát Zrt. termelési volumenének exporthányadát a korábbi évek 10-15 százalékáról 30 százalékra növeli az idén, miután jelentősen emelkedett az Oroszországba kiszállított májas termékek mennyisége - közölte a nádudvari székhelyű HAGE-Nagisz csoporthoz tartozó nagyüzem vezérigazgatója sajtótájékoztatón hétfőn, Gyulán.
Ruck János
ismertette: az orosz megrendelésnek köszönhetően a májasfélékből a tavalyi háromezer tonna helyett immár ötezer tonnát állítanak elő, így tudták pótolni a korábbi években visszaesett hazai keresletet az évi 10-12 ezer tonnás termelési volumenen belül. Számításai szerint a termelési volumen emelkedésével elérhetik idén a tízmilliárd forintos árbevételt, ezzel stabilabb piaci viszonyokra és gazdálkodásra rendezkedhetnek be. Ruck János korábban az MTI-nek arról számolt be, hogy tavaly a korábbi, évi 10 ezer tonnás késztermék-értékesítés csaknem 13 százalékkal csökkent, így bár üzemi szinten 170 millió forinttal lefaragták a költségeket, sőt a termelés racionalizálása érdekében több mint 400 millió forintot is befektettek, mégsem sikerült elérni a nullszaldós gazdálkodást. Az idén, év elején megkötött szerződések azonban azt mutatják, hogy 2011-ben egy-másfél milliárd forinttal növekedhet az árbevétel - tette hozzá. A húskombinát két brand-terméke a gyulai és a csabai kolbász, valamint a kenőmájas. A kolbászfélékből évente négyezer tonnát, míg a fennmaradó mennyiséget a kiegészítő felvágott-félék és konzerv-termékek adják. Az orosz piacon való megjelenés azt is jelentette a húskombinát számra, hogy a májas-feldolgozó vonalon is két műszakban termelnek, amit közel ötven dolgozó felvételével tudtak megoldani, így a vállat létszáma elérte a 450 főt. A vezérigazgató számítása szerint szilárd piaca van Magyarországon a brand-termékeiknek, így a gyulai és csabai kolbásznak, valami a kenőmájasnak is. Utóbbi termékből évek ót a hazai piac harminc százalékát birtokolják. Elhangzott, a gyulai húsipar immár 143 éves múltra tekint vissza, hiszen 1868-ban egy közvágóhíd megépítésével kezdődött a feldolgozás. Az első sikert az 1910-es brüsszeli világkiállításon aratták a gyulaiak, amikor
Balogh József
gyulai kolbásza aranyérmet nyert. Hasonló eredményt ért el 1935-ben
Stéberl András
is, szintén Brüsszelben, aki megteremtette az ipari méretű szárazkolbász-gyártást a városban. A gyulai kolbász 2001-ben Magyar Termék Nagydíjat nyert, majd kiérdemelte a Hagyományok, Ízek, Régiók védjegyhasználatát is. A gyulai és a csabai kolbász is jogosult az Európai Bizottság földrajzi eredetvédelmére is. A vállalat 2008-ban a fogyasztók körében elismert márkaként kiérdemelte a Superbrands-díjat, majd pedig 2010-ben a MagyarBrands rangsorban a második legismertebb fogyasztói márka lett a Gyulai. A hétfői sajtótájékoztatón vehette át a Bussines Superbrands elismerését a vállalat kiváló üzleti kapcsolataiért Ruck János
Wiszkidenszky Andrástól
, a Superbrands Magyarország képviselőjétől. Az adományozó szervezet részéről elhangzott, hogy a világ 87 országában vizsgálják a márkákat, s ez alapján a nemzeti bizottságok döntik el melyek azok, amelyek a fogyasztók elismerését vívták ki, illetve melyek azok, akik a kereskedelmi partnerek megelégedését is. A Bussines Superbrands díjat 2008-óta ismerik el Magyarországon, s ez a státusz megerősíti az adott márka pozícióját, növeli presztizsét és megkülönbözteti versenytársaitól - mondta egyebek mellett Wiszkidenszky András.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.