Szerdán együttműködési megállapodást ír alá az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) és a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ). A megállapodás célja a fogyasztók hatékonyabb védelme mind általános kérdések, mind egyedi panaszok és jogviták esetén. Ennek keretében a felek elismerik és másokban is tudatosítják, hogy a felelősségteljes reklámtevékenység a fogyasztók, a vállalkozások és a társadalom érdekében is kiemelten fontos, és ennek egyik lehetséges eszköze az önszabályozás.
A felek megállapodtak abban, hogy tevékenységük során az együttműködés szempontjából jelentős tapasztalataikat megosztják egymással, a tudomásukra jutott, az együttműködés szempontjából fontos hazai és európai uniós jogszabályok módosítása, vagy új jogi normák megalkotása során tájékoztatják ennek tényéről a másik felet, illetve az általuk tett jogszabály-véleményezést eljuttatják a másik félnek. A felek vállalják, hogy az együttműködést is érintő témában rendezett továbbképzésen lehetőség szerint a másik felet meghívják résztvevőnek, illetve felkérik előadás tartására. „A civil szervezetek véleménye fontos az ÖRT számára. Ezért is kiemelkedő jelentőségű az együttműködési megállapodásunk a FEOSZ-szal, hiszen egy nagy szaktekintélynek örvendő, aktív fogyasztóvédelmi szervezet álláspontja révén a reklámok megítélése során a fogyasztók széles körének ismerete segíti a döntéseinket” – hangsúlyozta
Megyer Örs
, az ÖRT elnöke.
Baranovszky György,
a FEOSZ elnöke kiemelte: „A reklámok kiemelt, hangsúlyos szerepet töltenek be minden fogyasztó életében, ezért fontos a szigorú szabályozás mellett a reklámtevékenységet folytatók felelőssége az önszabályozás területén. A jövőbeni pozitív változások elérésére nyújthat nagy segítséget a most kötött megállapodás.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.