Gazdaság

Összefogás kérdése a szegedi szupervonat

Összefogás kérdése a szegedi szupervonat

2008. július 1., kedd
Összefogás kérdése a szegedi szupervonat

Fotók: Gémes Sándor

Szeged a régió vasúti központjává válhat - írtuk a nemrégiben. Információinkat megerősíteni látszik Szeged és a régió az ügy érdekében eddig is sokat tevő brüsszeli képviselője szerkesztőségünknek címzett levele.

"Meggyőződésem, hogy az a lobbimunka, amelyet a szegedi vasúti híd helyreállítása tárgyában sokan folytatnak, előbb-utóbb eredményt fog hozni" - kezdi levelét

Becsey Zsolt

európa parlamenti képviselő

(alsó képünkön)

, cikkünkre reagálva. Véleménye szerint Magyarország 2013-ra, a jelenlegi európai uniós pénzügyi időszak végére befejezi legtöbb európai érdekeltségű autópályájának építését, és hazánk is a vasút és (remélhetőleg) a vízi közlekedés felé fordul. "Meg vagyok győződve arról, hogy a vasút előtérbe kerülése és a rohamosan fejlődő balkáni régió kikényszeríti a vasúti közlekedés helyreállítását, illetve modernizálását. Figyelve a Transzeurópai Hálózatokon belüli vasúti fejlesztéseket, látható, hogy Európa nyugati felén csak a gyorsvasúti hálózat 160, de leginkább 200 km/óra feletti közlekedésre alkalmas, határokon átnyúló szakaszaira koncentrálnak, hiszen ez képes legyőzni igazán az autóközlekedés kihívását, illetve a határokon átnyúló fejlesztések tehetetlenségét." A képviselő szerkesztőségünknek írott levelében kifejti: nincs tudomása arról, hogy a magyar kormány valóban komolyan tervezi-e egy ilyen szupervasút építésének gondolatát, azonban a maga részéről a haladás érdekében fontosnak tartja a tervezést, a feltárást és a szakmai, lakossági s politikai összefogást.

"Magam többször is tárgyaltam a MÁV vezetőivel, akik nyitottnak mutatkoznak arra, hogy az európai fejlesztési tervekben megépítsék a hidat, és rendbe hozzák a Bánát és a Makó-Mezőhegyes felé vezető utak bekapcsolása céljából. Talán ezek gyors szakaszok is lehetnének Kikinda és Temesvár irányába, de innen lehetne valóban továbbhaladni Belgrád felé is" - így Becsey Zsolt. Hamarosan kiírják a 2007-13 időszak határon átnyúló területi együttműködési projektjeit. Ezekben Becsey Zsolt információi szerint lehetőség lesz a temesvári vonal helyreállításának tervezésére és hatástanulmányainak finanszírozására pályázni. Ezért abban bízik, hogy a MÁV részéről lesz erre hajlandóság, ami oda vezethetne, hogy 2013-ra befogadható lenne egy indításképes közlekedési nagyprojekt. "Ehhez arra lenne szükség, hogy most összefogással benyújtsuk a teljes tervezési dokumentációt ezen pályázathoz. Remélem, lesz hozzá akarat és cselekvőképesség Szeged városa, a megye és főként a vasúttársaság részéről" - fogalmaz Becsey Zsolt.

Vágólapra másolva!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.