Nemsokára megkezdődhetnek a tram-train tartampróbái

Cikkünk frissítése óta eltelt 2 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Remekül teljesítettek a tram-train szerelvények a teszteléseken, beállításokon, behangoláson, így már be is adták vasúthatósághoz a megfelelő dokumentumokat, hogy az 50 ezer kilométeres tartampróbákat megkezdhessék – írja a Rádió 7 műsora nyomán a Promenád24.

Kanda Imre főmérnök a Rádió 7 keddi Közös nevezőjében elmondta, megfelelően sikerült a szerelvényeket felkészíteni a tartampróbák megkezdéséhez. Ebben benne voltak a fékpróbák, a szoftervezérlések beállítása és finomra hangolása számos egyéb mellett.

Ezidő alatt rendszeresen láthattuk a tram-traint mind Hódmezővásárhelyen, mind Szegeden – utóbbi városban a villamos közlekedési infrastruktúrába történő bekapcsolódást is tesztelték. Most a járművek pihennek, amíg a vasúthatósági engedélyre várnak. Teljesen hibamentesen tehát 50 ezer kilométert kell teljesíteniük majd, ez körülbelül 10 ezer kilométert jelent szerelvényenként – ismertette a főmérnök.

Hozzátette, amennyiben véletlenül olyan hiba lépne fel a tartampróba ideje alatt, ami szériahibaként értékelendő, úgy lenullázódnak az addig megtett kilométerek a teljes flottára vonatkozóan, egyedi hiba esetén ez a “lenullázódás” csak az adott járműre vonatkozik.

És hogy mikor tudunk fel is szállni a szerelvényre hogy utazzunk rajta? Kanda Imre elmondta, késő ősszel indul egy ideiglenes menetrend, ez idő alatt pedig Lázár Jánosnak, a projekt kormánybiztosának köszönhetően ingyenesen vehetjük majd igénybe a szolgáltatást. Mucsi László projekttanácsadó a vásárhelyi remízzel kapcsolatban elmondta, elbírálás alatt vannak a pályázatra beérkezett tervek – az első körben értékelhető ajánlatok nem érkeztek be, de a második körben már igen. Kanda Imre a szegedi remízzel kapcsolatban hozzátette, tavaszra várható a megvalósulása, jól haladnak a közbeszerzési eljárások.

Mucsi László úgy véli, csak azok lehetnek a tram-train pilótái majd, akik mind a vasúti mozdonyvezetői, mind villamosvezetői képzettséggel rendelkeznek. Ez egy egyedülálló szakmai képzettséget jelent, amelynek nagyon magas a piacképessége.

Előző sztori

Furcsa megszűnés fenyegeti a Nemesi Pál-közeli hírportál közösségi oldalát!

Következő sztori

Gyanúsan hasonlít Mihálik Edvin ötlete a kormány nemzeti konzultációjához