Gazdaság

Ingyenes a tram-train a végleges menetrend kialakulásáig

Ingyenes a tram-train a végleges menetrend kialakulásáig

2021. július 21., szerda
Ingyenes a tram-train a végleges menetrend kialakulásáig

Ha a prototípusok megkapják a típusengedélyt, és hozzájárul a vasúthatóság, akkor elindulhat utasokkal a tram-train egy úgynevezett “próbaidőszakra”, amikor is a tervek szerint óránként fognak közlekedni a szerelvények. Mindezt térítésmentesen vehetjük majd igénybe – számol be róla a Promenád24 a Rádió 7 szerdai Közös Nevezőjébenelhangzottak nyomán.

Ahhoz, hogy a típusengedélyt megkapják a prototípusok, természetesen továbbra is nagyon komoly teszteket kell teljesíteniük. Emellett, mielőtt utasokat szállíthat, 10-15 ezer km-t kell hibátlanul lefutnia egy-egy szerelvénynek. Az úgynevezett próbaidőszakra pedig azért van szükség, hogy mindazt, amit megterveztek, és teszteltek élesben – utasok nélkül, a gyakorlatban is alá lehessen támasztani, vagy ha szükséges, akkor finomhangolják a rendszert, menetrendre. Hiszen a puding próbája az evés – mondta Kanda Imre főmérnök a Közös nevezőben.

Műszaki átadás átvételi eljárások, tanúsítási eljárás, használatba vételi engedély, tartampróbák lefolytatása, összehangolni a tram-traint a közlekedéssel szoftverek segítségével; csak néhány azok közül, amelyek ahhoz kellenek, hogy a szerelvények a lehető legbiztonságosabb közlekedési szolgáltatást nyújtsák majd. Kanda Imre szerint október végéig mindennek le kell zárulnia, ekkor kapja meg a járműflotta az úgynevezett típusengedélyt, és akkor lehet kérni, hogy egy ideiglenes menetrend alapján utasokkal is elinduljon a vasútvillamos. A tervek szerint óránként közlekedik majd ekkor a tram-train a két város között, és ezekből a tapasztalatokból is beépítenek majd természetesen.

A próbaszakasz alatt teljes egyetértés van abban, hogy az utasok térítésmentesen vegyék igénybe a szolgáltatást.

Kanda Imre azt is elárulta, Lázár János országgyűlési képviselőnek többek között a tarifapolitikában is kiemelt a szerepe, és a konzultációt pedig éppen azért hozta létre, hogy a tram-train minél inkább az utasok igényeire legyen szabva.  úgy tapasztalta, a képviselőnek szívügye a tram-train projekt, és további is akarja vinni, a Szeged-Vásárhely csak az első állomás, Szabadkáig közlekedhet a tram-train majd, ha minden jól megy.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.